Mammaledig

Tycker att ordet mammaledig är totalt missvisande! Man är ju för fasen inte ledig alls! Mammajobb vore ett bättre ord. Fattar inte riktigt hur man ska hinna med allt när man börjar jobba igen. Hur får folk det att gå ihop med 2 heltidsarbetande och 3 barn? När dessutom 2 av barnen behöver extra mycket hjälp pga hud och öron, hälsenor och you name it så fattar jag inte hur vi ska få ihop det här med den lilla tid som man har tillsammans. Nu är ju jag hemma så då hinner man ju göra en bråkdel av allt som ska göras men sen då? Lite skräck inför kommande tid har jag.

Harry har rätt rolig outfit på sig numera, Strl 86 på tröjor och 56 på byxor. Så kan det bli när man är kort! Tröja byter jag för övrigt 2-5 ggr per dag pga allt dregel. Den ungen kan verkligen dregla, och allt ska va i munnen, precis som alla andra ungar gör.

Dags att leka med den minsta som är på bushumör!

Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0