Mitt nya liv....

börjar efter jul! Så är det iaf bestämt här i huset. För då skall det dras in på godis/cola och framförallt ostbågeätandet! Var ut och skottade lite blötsnö igår kväll och fy fan säger jag bara! Vilken totalt urusel kondis jag har, den existerar inte ens. Är övertygad om att en 85-åring med KOL skulle orka mer än vad jag gjorde. Även en 75-åring med ms skulle fixa det bättre än mig. För det är ju inte bara flåset som är dåligt utan det finns tydligen inte en fungerande muskel i denna kropp heller! Precis som om jag legat i nån slags hypersömn så alla muskler blivit förtvinade. Det här är en fullständigt ny upplevelse för mig. Jag har alltid varit tränad (skriver inte vältränad för man ska inte ljuga), vilket nog beror på att jag spelade fotboll från 6 års ålder upp till jag var 31. Och den förbannade cykeln som användes flitigt under hela skolåldern och även senare eftersom jag tog körkort när jag var 28. ( på den tiden när jag cyklade överallt, minst 2 mil per dag blev det så nötte jag ut byxorna på insidan av knäna!) Dessa 2 saker har gjort att jag har varit i hyfsad form jämnt så detta att inte ha muskler eller ens flås känns väldigt skumt. Saknar verkligen fotbollen och skulle gärna vilja börja igen. MEN då var det ju det där med nattningsprocedur, så fotbollen får ligga åt sidan så länge. Cykla saknar jag definitivt inte! Så det tänker jag inte ta upp igen. Tror jag börjar försiktigt med vardagliga promenader. Känns enklast så. Och det där med godiset...fast EFTER jul. Då minsann,då jäklar skall det tränas!!! (förhoppningsvis, kanske, eventuellt,nog, troligen, väl.....) Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0