Hata feber!

Jag hatar verkligen feber! Nu har mellangrabben feber igen. Går ca en vecka mellan gångerna. Man hinner lagom tillbaks till vardagsrutinerna när det kör igång igen. Och det där med att planera in nånting är ju bara såååå kört. Så nu har jag fått kräka av mig lite.


...har funderat mycket på varför vi i Sverige är så himla åldersfixerade, även jag. Som  tex när man presenterar någon i ett tvprogram - Kent 41 år sopåkare. Vad säger det om honom eg? Och vad ser man för inre bild av honom?  Och varför måste man presentera sig med vad man gör på jobbet? Är man en "bättre" människa om man jobbar på bank än om man är undersköterska på ett äldreboende? Eller är det så illa att man tom är värd mer om man har ett "finare" jobb och massor av studieskulder som man aldrig kommer kunna betala tillbaks än om man är en "vanlig" arbetare? Inte upp till mig att bestämma det men det verkar över lag att det är så, tyvärr! Och för skojs skull (om någon nu överhuvudtaget läser denna blogg!) så skulle det vara intressant och veta vad noi tror att jag jobbar med. Iofs så var det ett tag sen sist pga ständigt barnafödande men när det begav sig så jobbade jag faktiskt. Har ju inte avslöjat så mycket om mig men ändå.

Annars så fattar jag inte var tiden tar vägen? Den liksom bara rinner iväg. När man var liten var ett sommarlov hur länge som helst. Nu är ett halvår som en vecka! Börjar kanske bli senil redan nu....

Over and out!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0