Så var det helt plötsligt fredag!

Vilket alltid är lika välkommet. Dagens status för familjen är att mellangrabben fortfarande har feber, dottern är ledig från dagis och minsta killen är sådär allmänt snorig. Alltså full fart och bråk lite då och då (med andra ord som vanligt)

Och varför leker barn som bäst när dom nyss har bajsat?! ÄR ju nästan omöjligt att få byta blöja på dom då.

Ska försöka undvika att skriva vad vi gör på dagarna, för dom ser i stort sett likadana ut. Frukost, lek ,medling av slagsmål byte av diverse blöjor, lek, nån sover, mat, nån sover, byte av diverse blöjor, lek, medling av slagsmål, eventuellt gå ut, nån sover, medling igen, bad,byte av diverse blöjor, mat, lek, medling igen, nattningsprocedur. Ungefär så går dom till.

Inte så kul att läsa för varken er eller mig.

Tycker det där med ord är fruktansvärt kul. Både nya och gamla. Jag menar hur ofta använder man ordet ideligen i sitt dagliga tal? Inte så ofta om jag får gissa. Blir därför rätt fascinerad av det amerikanska språket, som skall skiljas från engelskan. Dom använder helt otroligt svåra, konstiga och framför allt långa ord när dom pratar. Vet dom ens vad dom pratar om? Kommer inte på något exempel just nu, men om man lyssnar på vad dom säger i något pratshowsprogram, typ Oprah eller Dr Phil så har dom ett minst sagt annorlunda uttryckssätt. Det roligaste är nog att barnen använder samma sorts tal som dom vuxna. Låter helt koko i  mina öron! Kommer troligtvis att återkomma till det där med ord. Annars tycker jag det kan vara kul att prata på ett formellt språk ibland. Typ "blankettsvenska", om inte annat så låter man som en fullfjädrad byråkrat och det ger väl pondus,,, eller kanske inte men kul är det.

Jahapp och där var friden slut. Dags att jaga lite ungar och bälja i sig en stycke kopp kaffe.

Over and out!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0