Dagens I-landsproblem!

Det är tamejfan alla dessa förpackningar som är omöjliga att öppna! Bara att ta sig in i blöjpåsen kräver otroligt starka nypor, men oftast något vasst tillhygge liknande sax! Eller dessa förpackningar med någon slags hårdplast som man ser vad man har köpt. Dom är näst intill omöjliga att öppna. Man bryter och bänder och får oftast ett mindre nervsammanbrott när man ska ha grejen som finns i. Varför ska man se grejen överhuvudtaget? Vill kunderna ha en sådan förpackning? Inte jag iaf! Skruvlocken som finns på glasburkar sitter som berget, men se där är det någon som har tänkt till för numer finns det en skruvburksöppnare som man kan använda. En sådan finns självklart i detta hem! Däremot vet jag inte hur jag ska göra med mannen som skruvar tillbaks locken. HAn tar i som om burken skulle klara en jordbävning. OCh där står jag (oftast när han är på jobbet såklart) och tar i så svetten lackar men inte fasen rubbar sig locket. Många psykbryt har denna förpackninghysteri gett och numera finns det vassa tillhyggen lite överallt i detta hem. Allt för att undvika ett säng på låsta pavlijongen på Säter!

För övrigt så har jag börjat tvätta ungarnas vinterkläder. Nu får fan vintern vara slut. Och blir det kallt får dom frysa för nu har JAG bestämt att det är vår! Och mamma bestämmer!



Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0