Den illvillige vägrar ge upp!

Febern är ett ont aber i denna familj. Den har huserat i snart 10 dygn i residens Kullbacken. Harry började om i fredagsnatt och dessutom med en förskräcklig hosta och massor av snor på köpet. Elsa har haft feber sen i torsdags men åt en kaka och verkar vara bättre idag. Till råga på allt har hon blött näsblod så det står härliga till. Sixten den lilla krabaten har varit feberfri sen i fredags så han fick åka till dagis (förlåt jag vet att det heter FÖRSKOLAN, men här hemma heter det fortfarande dagis) för att slippa sjukbakterierna här hemma.
Snälla morfar ringde på morgonen och undrade om han skulle skjutsa in honom. Ja tack gärna sa jag, så himla glad för mina härliga föräldrar. Häromdagen när jag flydde sjukstugan för lite inhandling av mat så var jag förbi med en form som var deras. Och då fick jag en massa svamp från dom. Gjorde en svampomellet som blev riktigt lyckad. Masterchef here I come!!! Eller ja kanske inte riktigt ännu, har bara ett få antal paradrätter jag kör med så det får nog vänta lite.

Annars så har jag nog inte så mycket att säga. Vi koncentrerar oss på att bli friska. Själv känner jag hur det snurrar i huvudet och jag känner mig så där allmänt hängig. MEN mammor får INTE bli sjuka. Hur skulle världen se ut då?!

Nu ska försöka få i Elsa och Harry lite köttbullar så får vi se hur dagen blir.

Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0