Förtydligande!

Efter att mannen i huset igår kväll läste denna blogg uppstod diskussion gällande handfatsexemplet från förra inlägget. Jag menar med hela det inlägget MÄN rent generellt, inte MANNEN i detta hus i synnerhet. Även om en hel del stämmer rätt bra på honom med skall erkännas. Ska även tillägga att det inte var ett "spy-galla-över-alla-män-som finns" inlägg. Utan mer ett konstaterande över hur JAG upplever att män är och gör.

Och när det gäller handfatet så behöver det inte vara just ett handfat, det kan vara en badrumspegel, fläckar på köksgolvet, smulor på köksbordet etc.

Det finns säkert män som är pedantiska och även har ett minne, men jag tror att dom är av den ovanligare sorten.
Och många är nog väldigt pedantiska och ordningsamma som singlar, sen verkar det hända något som gör att dom blir lite tunnelseende och bekväma av sig. Vem vet det kanske är kvinnans fel? Som plockar och städar och minns utan att ställa krav på mannen. Med detta menar jag absolut inte att det har något med jämnställdheten att göra. Varje människa gör det dom är bra på. Själv är jag urusel med bilar. Och mannen är väl inte så bra på tvättningen. Så då sköter jag den och han ska sköta bilarna. Vore ju väldigt dumt om jag försökte mig på att byta däck, olja och lameller eller vad det nu heter. För det skulle ta flera dagar! Då är det ju bättre om jag tar tvätten och mannen lamellerna. så blir det mer tid över till varann pch familjen att göra roligare saker på.

Hoppas att detta förtydligande kom till sin rätt och inte missuppfattas som tidigare inlägg, av någon.

Over and out!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0