Kalabaliken i Bender!

Var det nästan här igår eftermiddag. Efter en tidig lunch vid 11 så gick vi ut då båda grabbarna vägrade sova. Harry somnade dock i vagnen lite senare. Vi lekte, fikade ute, lekte lite till, cyklade kollade på alla maskiner som håller på att fräsa vägen, hämta posten, byggde geggtårtor i sandlådan, lekte lite till. Helt plötsligt var kl över 16 och jag försökte då få med mig Elsa och Sixten in. MEn det var omöjligt så dom fick vara kvar ute.

Det går alldeles utmärkt att lämna dom själva ute nu när det är staket runt hela tomten. JAg älskar verkligen vårt staket! Tänkte sådär hemmafrusaktigt att jag skulle vara effektiv medans pastavattnet kokade så jag tog fram dammsugaren. (och varför måste så många skriva damsugaren? För att reta upp en språkpolis som mig eller vet dom helt enkelt inte hur det stavas?!) Och tänkte dessutom vara smart och jacka i kontakten vid köksbänken för annars kommer Harry terrorist och drar ur hela tiden. Sagt och gjort. Gick väl rätt bra tills jag ser Harry Terrorist dra i kaffebryggarsladden som jag nyss dragit ur. Hinner inte stoppa honom och vips så har jag kaffe och glasplitter överallt. Mota bort ungen och börjar dammsuga upp sörjan. Men nyfiken som han är så är han där på fem röda. Samtidigt drar Elsa i ytterdörren och vill in. Tar upp Harry går och pratar med Elsa (dammsugaren står fortfarande på) och förklarar att hon inte kan komma in just nu. Stora krokodiltårar (Sixten sympatigråter utan att veta varför) och inte blir det bättre när hon ser blod på mammas finger. (ja jag var lite klumpig och skar mig direkt på kannan) Motar ut ungar som står och tittar in i köksfönstret och gråter. Stänger in Harry i lekrummet (inga glada miner där heller nu) och sanerar kaffesörjan i köket. Till råga på allt så kokar vattnet för fullt. Nåja fick ordning på allt och kunde släppa ut och in ungar från olika håll.

Det blev bra till slut men bara för att vi var kaffebryggslösa så fick jag ett enormt kaffesug på kvällen. Det löste dock mannen med en kastrull, och kaffe smakade det. Nu står perkulatorn (som letades fram i all hast på kvällen) och puttrar i ungarnas lekrum. För jag måste använda deras tvsladd.(var den riktiga sladden är fick jag aldrig något riktigt svar på) Så nu kan jag äntligen dricka kaffe igen!


I ett försök att åtminstone komma i lite form stod jag på morsans crosstrainer häromdagen. Jag orkade i exakt 2,59 minuter!!! Så lång var nämligen låten som Elsa dansade till. Om man hade kört på maxkapacitet hade det ju varit en sak men nej då, normal gångtakt var det. Fy fan vad jag är i dåligt skick! Och hur jag än vrider och vänder på det så kan jag tyvärr inte skylla på någon eller något. Bara mig själv att skylla. Nu försöker jag få in lite motion ui vardagen, typ indianskutt när jag leker med ungarna, lite armhävningar mot badkaret när dom badar och liknande. Det resulterade i träningsvärk i armarna idag!!!! Skulle jag dö idag och sen om flera hundra år skulle det tas kol14 test för att se min ålder skulle det nog visa på ca 85!!! Fast nu är ju iaf igång med någon slags rörelse varje dag. Och hör och häpna vi har börjat äta lite mer grönsaker! Och då inte bara gurka utan även annat grönt.

Nähä börja koka lite potatis till kalkonen (Harry) som ligger och trynar. Han låter som en kalkon när han pratar nämligen, kluck kluck kluck (vuxenvarianten låter göbbeli göbbeli göbb)


Over and out!


Kommentarer
Postat av: MammaMu

Jisses, vilken dag! Vissa dagar blir allt kaos! Då är det bara att ta några extra andetag och gilla läget...



Jag beundrar verkligen alla trebarnsföräldrar! Jag har liksom fullt upp med att hålla reda på mina Kråkungar och de är ju bara två till antalet :-).

2012-04-21 @ 13:33:29
URL: http://mammamuochkrakungarna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0