Pissruskan Sixten!

Häromdagen när ungarna hade tagit sitt "dagliga" kvällsbad så satt vi i soffan och myste lite. Elsa satt bredvid mig och Sixten satt i mitt knä. Båda var ju nakna och dom hade en liten filt på benen. Sixten satt precis så som alla killar sitter, alltså med benen isär och pillade lite smånöjt på sin schnopp (som han säger). Helt plötsligt ser jag en lång fin båge komma från den så snabbt som tusan höll jag handen över och sprang iväg med honom till pottan. Sixten är överlycklig och bubblar hela vägen högt och tydligt: Sixten sprutar vatten! Sixten sprutar vatten! Elsa säger även hon högt och tydligt med ett bubblande skratt : Sixten pissar på Elsa! Sixten pinka på Elsa! Skrattandes sprang jag och Sixten alltså iväg till pottan som sagt. Där kissade han färdigt medans jag förklarade lite snyggt att man sprutar bara vatten på pottan Sixten. När jag lägger honom på skötbordet säger han nöjt: Sixten sprutar vatten, Sixten brandbil!
Ja Sixten var en brandbil säger jag. Han tittar på mig med sina stora bruna ögon och ler och säger Jaaa!
I vardagsrummet sitter Elsa med kiss på armarna som vi torkar bort och hon skrattar hela tiden. KAn det vara så att dom små liven har kommit in i kiss och bajsåldern månntro?!

Nån dag senare innan barnen ska få bada/duscha så frågar jag om inte Sixten ska kissa på toaletten först. Jaaaa säger han och hämtar ringen och lägger på toan. Han sitter där och trycker lite, Harry står framför och tittar på. Elsa kommer in i badrummet och säger nånting och jag vänder huvudet ditåt. Och vips så har Sixten börjat kissa men som det kan vara för just killar så kommer liksom inte pinket neråt utan rakt fram (igen). Reslutatet blir att Harry är dyngsur på hela magen! MEn både Harry och Sixten skrattar så det står härliga till! Skönt det så det inte blir världens liv för lite kiss. Så numer går Sixten under namnet pissruskan! Man får akta sig när han är naken och inte stå i hans skottlinje.


Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0