Partypinglan Ylva slår till!

Det har varit och är såklart fullt upp i Kullbacken. Vi har hör och häpna varit hyfsat friska i nästan 5 dagar nu! 5 hela dagar utan magsjuka eller feber. Fast nu ljög jag nog lite. För i söndags så blossade Sixtens förbannade böld upp igen. Men struntade i att ta feber på honom då jag kände med handen att han hade det. Men han är vid gott humör ändå. Han är van den lilla kraken, han har ju gått med feber sen i november 2011!

På lördag smäller det! Då ska mamman i huset ut och svira sina lurviga. Hon ska minsann på tjejfest. Förra tjejfesten jag var på var 2009 och Sixten låg i magen. Alltså nyktert så det förslår och tidig hemgång. Gången innan det låg Elsa i magen och det blev en tidig hemgång även där. Denna gång tror jag inte att det är någon som är gravid av hela gänget. (fast man vet ju inte, skulle inte förvåna mig om någon dyker upp med en liten kula)

Eftersom jag inte tycker det är speciellt roligt att shoppa kläder. (läs, hatar) och inte har införskaffat några finstassar sen Sundsvall brann har jag ingen aning om vad som skall sättas på denna oformliga lekamen.  Jag gjorde dessutom tyvärr en hemsk upptäckt förra veckan när jag duschade hemma hos min moder. Dom har en väldigt strategiskt placerad spegel mitt framför duschen och den är omöjlig att gömma sig för. Så det var liksom lika bra att syna eländet riktigt noga. Har nog inte tittat på min kropp på flera år. Och vad fan är det jag ser!!?? Jag ser ut som morsan! Allt hänger sådär kärringaktigt på en. Rumpan nuddar nästan baksidan av knäna, tuttarna är som två tubsockor och dessutom i 2 olika storlekar! (det blir så om man ammar 3 barn med bara ett bröst, det andra var det ett grovt fabrikationsfel på så det fick opereras och blev då mindre) Och magen som står ut som om jag vore gravid i femte månaden eller om du så vill gubbfet!

Lite bittert undrar jag hur detta har gått till. För inte kan det väl vara så att jag håller på att bli gammal. Nej så är det absolut inte! Det måste vara något fel på mina magmuskler och tarmsystem. Dom har nog inte hittat tillbaks till sina ursprungliga platser. Dom är helt enkelt på rymmen. Så operation "Rätt plats på rätt ställe" borde ju på börjas nu tycker man. MEn sen var det ju det där med latheten.....

För att återgå till kläderna så tar jag nog något svart på mig. För det gör ju nästan alla andra också. Och några lystna blickar lär jag inte dra till mig. Och inte kommer någon ihåg vad man har på sig ändå.

Sminka sig ska man tydligen också göra har jag hört när det är fest. Men se det kan vi också glömma. För med allergi och rinnande ögon och smink som är så gammalt så det nästan luktar härsket så blir det bara pannkaka av allt. Det blir kanske lite ögonskugga men sen får det vara.

Håret då? Det som är nästan alla tjejers viktigaste attribut. Jo det sitter där det sitter och med lite tur kanske jag får bort cocker spaniel looken som jag har med en härlig blonderad utväxt. Det är fasen vad mörkt håret har blivit efter all barnafödande! För inte kan det väl vara åldern?

Man kanske skulle mäta sig och kolla om man har krympt också.....för man blir ju kortare ju äldre man blir. Då får jag ju svart på vitt om det är gammeln eller inte.


Utgången på lördag ser jag fram emot iaf. Även om man inte kan tro det. För det ska bli himla kul att tjattra med brudarna och sippa på ett glas vin. Största utmaningen blir nog ialllafall att hålla sig vaken längre än till 22.00!!!

Over and out!


Kommentarer
Postat av: Malin

Va roligt - då kanske vi ses!?!? Ska oxå på lite tjejfest i Sala.(om jag inte hinner ångra mej.....känner inte att det är läge med ännu mer sömnbrist just nu...men man kanske fyller på men annan slags energi tänker jag). Funderar som du. Va 17 tar man på sej...?

// Malin - din gamla granne :-) (med betoning på gamla...)

2012-04-17 @ 20:57:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0