Glad!

Känner mig så glad! Trots att jag inte handlat julklappar, pyntat, handlat julmat, städat som en idiot, fixat granen osv osv osv.
Känner ingen stress för det heller. Lite adventsstakar, nån julgardin och några tygtomtar räcker för oss i år. Granen får stå i uterummet i år igen. Den är i sin kartong i förrådet just nu, så behöver inte känna någon panik för den heller.
Jag är ingen julknarkare, har aldrig varit, kommer aldrig bli. Därmed slippe jag den enorma press och stress som många mammor (tyvärr fler mammor än pappor) känner. Folk vänder nästan ut och in på sig för att hinna med alla "måsten". Till vilken j-a nytta säger jag!?
Är det barnen som kräver detta?
Är det omgivningen?
Är det lagen, får man böter om man inte gör alla "måsten"?

NEj så är det ju naturligtvis inte. Prestige, status och sätta vuxentänkande i barns huvuden är det som ställer till det.

Vill man göra alla dessa saker och tycker att det är kul så är det ju inga problem. Men om man inte tycker det är kul, klagar över sin stress och situation. Men skyll dig själv är mitt svar på det. MAn väljer ju själv hur mycket man vill göra och definitivt varför!

Så jag är glad nu. Inte bara för att jag "skiter" i julen utan jag känner mig helt enkelt bara glad utan orsak. Otroligt skön känsla!

Och med den känslan lämnar jag er för denna underbara tisdag!

Over and out"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0