Rasistdebatten

Det här inlägget skulle kunna bli kilometerlångt. Men jag tänkte jag skulle försöka hålla det så kort som möjligt. Det finns så många andra som tycker såååå mycket om detta.
JAg pratar förstås om den här smått löjliga debatten om Disneys julfilm.

Alla som gillar och går med i rör inte våra traditionergrupper som härjar på olika sociala medier. Lägg ner lite mer tid bakom knapptryckandet är ni snälla.
Det handlar INTE om att invandrare i Sverige vill ta bort svenska traditioner. Fråga er själva istället vem som gör detta.

Och till dom som faktiskt tog bort den mörka dockan (märk väl att jag inte använder ordet neger som så många verkar tycka att det är legitimt att göra helt plötsligt) den blonda och juden(?) (vilket var för mig en nyhet, tack där fick jag lära mig något nytt)
Ska man radera hela sin historia tycker ni? För det är ju det man gör genom att ta bort hur vi såg på människor då. Genom att bara sudda ut icke politiska korrekta bilder och uttryck så förnekar vi ju vår historia.

Och tänkt efter, hur upplever barn dom här figurerna? Sätt inte vuxnas tänkande och teorier i ett barns huvud tack!

Lite kortfattat vad jag tycker om det hela. Ännu mer kortfattat skulle vara trams-bry er om det viktiga istället som att lära barn, vuxna att känna empati för varandra och att alla människor är olika men lika värda!

För dessa sk debatter skapar bara mer rasism och fler väljare till SD. Vill vi det?
Tack för ordet!

Over and out!

Kommentarer
Postat av: Martina

Det knasiga med hela Disneygrejen är ju ändå att det är det AMERIKANSKA företaget Disney som väljer att ta bort dessa delar så det har ju inte så mycket med den konstiga censurdebatten (i Sverige) om pepparkakor osv att göra....

Jag såg en status som en "invandrare" (han kallade sig själv det) hade skrivit på Facebook där han skrev ungefär som så att de svenskar som gör en sådan stor sak av allt som KANSKE skulle kunna uppfattas som rasistiskt startar stormar i vattenglas för "invandrarna" borde inte bry sig eftersom de faktiskt har "valt" att fly till Sverige och att i Sverige finns det såklart traditioner osv som Sverige såklart nite skall förändra bara för att vi har flyktingar som kommer hit....

Hoppas att all denna "censurdebatt" bara är tillfällig och blåser över snart....

Svar: Ja knasigt är det men USA är ju dubbelmoralens land. Tycker det är beklagligt att debatten hamnar i denna sandlådenivå och inget vettigt kommer ur den.
Ylva

2012-12-17 @ 15:49:23
URL: http://ytterligare.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0