Det var en lögn!!!

Det som "alla" sa är en lögn! "Det gör ingen skillnad på om man har tre ungar mot när man har två" Eller " En till gör ju inget när du redan har två" Rent förtal skulle jag kalla det. För man har ju bara 2 händer. När alla tre behöver tröst är det svårare med tre. När alla tre behöver hjälp med att klä på sig är det svårare med tre. När alla tre ska äta (och den största har fått för sig att hon har bomullstussar till tänder) och man ska mosa och värma och även fixa mat till sig själv är det svårare. När man ska handla mat med tre och en får gå bredvid, en står i kundvagnen (men vill också gå bredvid egentligen) och den minsta sitter i sätet på kundvagnen så är det svårare än med två ungar. Så är det bara! Iaf för när de är så tätt mellan dom.


Imorgon ska jag och Sixten iväg till hörcentralen för att försöka (obs läs verkligen FÖRSÖKA) göra sitt första hörselprov. Han vill inte ha apparaterna, och jag förstår honom. Hans är rätt tunga och dom "hoppar" av så fort han springer eller skuttar lite. Så jag hoppas att vi får nya lättare, såna som Elsa har. Efter tänkte jag att vi skulle mysa till det lite han och jag. Är så sällan jag får vara ensam med varje unge. Och Sixten och jag har nästan inte gjort någonting tillsammans. Så imorgon ska vi käka hambujaje på Mc Donalds. Självklart ska vi ta en plats där vi kan titta på bilarna som åker förbi också. Han älskar verkligen bilar, lastbilar och inte minst traktorer. Intressant med tanke på all genusforskning som görs där dom flesta verkar mena att det är miljön som gör att just pojkar gillar fordon av alla de slag medan flickor gilla dockor. Att det är omgivningen som formar barnen. Vi har inte gett varken Sixten eller Elsa pojk/flick saker. Och Harry är också tokig i bilar, han kör med dom på golvet precis som Sixten gör.


Nu ska jag förbereda lunch, middag och morgondagens middag för nu blir det lite av mardrömsveckor framöver. Med ett stort antal sjukhus besök och framför allt en klippning för mamman i huset!!!! Var i juli jag klippte mig sist och börjar bli liiiite svårt att se med luggen i ögonen. Andra brukar vara mellan två jobb, själv är jag mellan två frisyrer!


Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0