Jag överlevde!

Jag överlevde nyårsaftonens fotbollscup! Var så nervös innan att jag gick in i väggen hemma. På plats när jag satt på läktaren övergick nervositeten i nått slags vakuum och jag kände mig seg som kola. Efter ombyte var det dags för uppvärmning. Jag hade som mål att klara av den utan att spy. Den gick galant och nu började det kännas riktigt skoj. När det var dags för match var jag visserligen nervös men på ett bra sätt. Det var så himla kul att spela! Nu vet jag att jag saknar fotbollen på riktigt. Jag var inte bäst men inte sämst heller. Konditionen visste jag ju var dålig, men det brukar lösa sig med lite envishet, värre var att alla muskler i lår och mage är totalt borta. Benen blev som spaghetti efter några sekunder och i ett motlägg flög jag som en vante.Men förbaskat kul var det! På eftermiddagen när jag kom hem till mina underbara älsklingar som jag saknat jättemycket den tiden jag var borta så vankades det minsann 4-rättersmiddag. Jättegott som en viss känd tv-kock säger och barnen var hur mysiga som helst! Harry gillade avocado och Sixten gillade hummersoppan. Alla gillade kalkonfilen och potatisterrinen (Harry fick såklart vanlig kokt potaits). När det vankades efterrätt som var glass, grädde, maränger kola och chokladsås så ratade Sixten den! Så han fick äta upp resten av sin chokladtomte som han hade harvat på i några dar. Sockerråttan Elsa slafsade glatt i sig alltihop och tog dessutom lite påtår. Kvällen till ära så dracks det "bärgarn-dricka" till allt detta. För den som inte vet vad detta är så är det äppelmust med Blixten McQueen på. Så all mat och dryck var till belåtenhet för hela familjen! Det hinkades också några glas saft till så när Elsa sa att hon hade ont i magen blev man ju inte förvånad.Vad gör ungen då? Jo hon går till toaletten och kräks i toastolen kommer glad ut och säger Magen bra nu! Sen var det liksom inget mer med det! Ibland blir man förvånad över vad dom gör. Eftersom det var nyår så fick dom vara uppe så länge som dom ville. Harry slocknade 20.10 och Sixten och Elsa 21.15. Då orkade dom inget mer. Det var ju absolut inget att se på tv så pappan och jag spelade TP. Riktigt kul var det, sen att jag vann gjorde ju ingenting! Vid halv tolv orkade inte mamman i huset något mer så vi gick och la oss. Ett trevligt och lyckat nyår! Dessutom helnyktert, kändes bara knepigt att öppna skumpa kl 12 på natten. Det blir ju nytt år iaf även om man har lagt sig och struntat i skumpan. Dagen efter så kändes det en aaaaning i kroppen att man rört på sig dagen före. Men jag kan gå och ta mig fram även idag så ska inte klaga, mer ett konstaterade över att man faktiskt lever och inte är totalt invalidiserad. Idag börjar Micke sitt nya jobb! Spännande och kul, jag hoppas verkligen han ska trivas på det nya (både med arbetsuppgifter och kollegor) så han blir gladare än vad han har varit hittills. Skolans värld är inte roligt att vara i längre, varken för lärare eller barn. Bävar inför den dagen mina ungar ska börja i skolan. Nåja den dagen sen sorgen. Nu ska jag försöka mig på att söva ett stycke dregelbebis! Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0