Oj då!

Nu har det visst gått några dagar sen förra inlägget. Finns ett skäl till det, eller rättare sagt 4 skäl. Alla ungarna plus mig själv har och är sjuka. Jajamensan Elsa och Sixten hann gå i hela 2 dagar på dagis innan det var dags att bli sjuka. Hög feber, massor av snor, hosta och tillhörande slemkräkningar fick dom den här gången. En natt gick dom om varann och kräktes precis när man bytt i den enes säng. Som tur var så blir dom inte hysteriska när dom kräks utan mer lugna än innan. Men kvällen därpå gick vi och la oss allihop före 21.00. Skönt som tusan att göra så ibland. Det här med syskon är väldigt bra. Jag ser ju hur mina egna ungar tycker om varann och dom har ju alltid någon att leka med. Elsa och Sixten är ju mer som tvillingar än storasyster och lillebror. Sixten kunde ju springa OCH spela munspel samtidigt när han var 9 månader redan och har lärt sig allt väldigt snabbt. Är lätt att glömma bort att han faktiskt är mindre än Elsa ibland. Jag hoppas att dom alla 3 kommer att hjälpa och tycka om varann när dom blir äldre. Själv har jag ju 3 syskon men vi är inte lika tätt som mina ungar. Min syster är 9 år äldre än mig, storebror är 3 år äldre och lillebror är 8 år yngre än mig. Men jag tycker väldigt mycket om dom och behöver man hjälp med något nångång så får man alltid hjälp. Skulle inte finnas i min värld att jag skulle sluta umgås med någon av dem om jag tyckte mindre bra om deras respektive. Det är ju deras val, inte mitt, och jag bestämmer ju inte vem dom ska tycka om. (enda gången denna "regel" skulle frångås var om det var misshandel med i bilden) Om jag nu mot all förmodan skulle ha svårt för någon av deras respektive skulle jag säga det till mitt syskon och då skulle man säkert få en förklaring till varför man tycker som man tycker, skulle med all sannolikhet vara så att man själv har antagit en massa saker om personen ifråga och trott hur den är. Tror nog att man skulle ha gruvligt fel och skulle nog få stå med hundhuvudet i handen ( om man nu säger så...??? skägget i brevlådan är nog ett bättre uttryck) Summa summarum, det är jag själv som får skämmas. Man ska respektera sina syskons val av respektive och "bjuda in till umgänge" för det slår bara tillbaka mot en själv till slut. Karma tror jag det kallas ;) Nog för nu, kolla 2/3 av dom ungar som är vakna om dom dansar eller leker! OVer and out! ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0