Örondammsugning!

Det ska vi på idag. Mamma, Elsa och Sixten ska få dammsuga öronen.Jag är både spänd och nervös. Elsa kommer fixa det galant men vet inte hur Sixten kommer reagera. Hans öron är ju heliga! Själv är jag mest nyfiken på hur mycket jävla skit som egentligen finns i mina öron. Dom har krånglat bra länge nu. Vore ju trevligt att höra vad både barn och vuxna säger. Igår så kom det hem en mycket glad man till det Jansvikska hemmet! Vilken skillnad mot när han kom hem från en dag på skolan. Han var glad, snäll, lekte med ungarna och till och pratade med mig! Nu har han ju visserligen bara jobbat en dag som tjänsteman inom den privata sektorn så det är ju svårt att säga att det alltid kommer vara så här, men ändå. Det lovar gott inför framtiden. Själv börjar jag bli riktigt orolig inför min jobbstart. Har jag något jobb, om jag har det vad ska jag göra? Kommer det vara tryckt, dålig stämning? Allt detta för den där jävla konjukturen svänger värre än en pendelklocka som går på crack! Kan det inte få vara lagom någon gång? Jaja det visar sig snart hur det blir med den saken. Dumt att gå att oroa sig innan något har hänt, men å andra sidan så är det ju så jag är. Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0