Freitag Jawohl!

Å så var det Fredag, igen! Underbart! Och trots att sjukstugan gläntar på dörren fastän jag å det bestämdaste sagt ifrån så är jag på bra humör! Skönt, hoppas bara ungarna fortsätter med sitt braiga humör. Det är Sixtens tur att ha feber denna gång.

Min lilla bebis, som nog inte kallas bebis egentligen han är ju 1 år och 2 månader nu, Harry har börjat prata! När vi tittar på Rallysallad (vhs bandet med avåkningar från Rallylopp kring 90-talet) så säger han Oj oj oj när en bil kraschar. På morgonen säger han välling. Om man kommer in i samma rum som han är i så sträcker han upp armen och säger Hej! Blir så förvånad varje gång det händer. Vad hände med min lilla bebis? När Sixten och Elsa leker gatlopp i huset och springer fram och tilllbaka och vrålar så springer (ja han springer verkligen) efter och vrålar lika förtjust. När det bara är han och jag hemma passar han på att mysa lite med mig men efter en stund så blir han rastlös och längtar efter sina "idiot"syskon. Härligt att se att dom alla 3 tycker om varandra. Det är ju ingen självklarhet att syskon ska göra det.

Apropå barn, när man har skaffat sig ungar så säger man sen meningar man aldrig trodde man skulle yttra.
Några exempel:

Ingen traktor i badrummet! (Sixten kör in en stor plasttrehjuling med tillhörande kärra)

Sitt inte på Sixtens huvud! (Elsa leker att Sixten är en häst och det är väl okej, om hon inte använde hans huvud som sadel och dessutom är naken!)

Slicka inte på mammas rumpa! Du kan bli sjuk! (Elsa går ett steg längre i leken "dra ner mammans byxor och skratta leken". Själv ser jag framför mig hur jag försöker förklara för läkaren varför Elsa mår dåligt....)

Häng inte i gardinen Harry! ( Han är en riktigt klätterapa och tycker det är störtkul att hänga i panelgardinen utan att nudda golvet)

Sen har vi ju förstås alla meningar med att dom inte ska äta på konstiga saker eller stoppa andra saker på andra ställen.....


Hittils har inga av dessa grejer som hänt lett till något sjukhusbesök, tackom och lovom! Men den dagen kommer nog....


Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0