Bara ETT hus!

Japp nu har jag bara ETT hus! I fredags såldes min älskade stuga. Både med glädje och sorg i hjärtat. Och dagen till ära så hade jag fixat barnvakt till alla 3, även under natten! Vad är det första jag tänker på vad vi ska hitta på jag och min gurkköpande man? Jo att nu kan vi ju städa hela kåken, och sova tidigt! Inte att vi kan gå ut och käka och ha det lite romantiskt. Jaja det blev varken det ena eller det andra då det visade sig att Harry stackarn hade 40 graders feber. Så efter skrivandet av papper, en 12 minuters klippning av mannen, lite mer bankärenden så hämtades Harry upp och vi for hem. Dom större barnen fick sova över hos mormor och morfar. Eftersom vi redan sagt det till dom så kändes det taskigt att ta hem dom när dom var hyfsat friska. Tycker däremot inte det är schysst mot barnvakten att lämna ett barn med hög feber.
Så det blev god mat och lite vin hemma vid köksbordet istället. Gick alldeles utmärkt det med. Och Harry njöt över att vara ensam med sina föräldrar. Och dra på trissor, gurkan blev tom uppäten i helgen. Smakade.....gurka heöt enkelt men nu kanske jag slipper tjatet om det stordådiga inköpet han gjorde.

Idag söndag sä är det Sixtens tur att ha hög feber, han gick alldeles nyss och la sig själv. Elsa diskar. Harry och pappa sover lite (eftersom han inte är feberfri ännu så är det oroligt) Så som det ser ut nu så blir vi hemma imorgon, inget dagis när man har feber.

Igår hände förresten en rolig sak. Vi var ute en stund (trots feber) och när jag kommer ut efter att ha kollat potatisen på spisen står min lillebror med Happy meal på en bricka till ungarna där! Snacka om förvånad jag blev. Och snacka om att det åts sen. Tom morätterna åt dom upp. Det är mysigt med hambujaje ute!


OVer and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0