Bruten handled.

Eftersom barnvakten brutit handleden och väntade samtal från sjukhuset och den andra barnvakten måste ta hand om den tidigare nämnda så fick Harry följa med till ögondoktorn igår med Sixten. Och det gick bra! Tog "storvagnen" som har sele i och även en massa leksaker med För på ögon finns inte en enda pryl att leka med förutom landstingsnytt vilket kanske inte är så intressant för en 2,5 åring och en ettåring. Enda gången Harry tröttnade ur var när Sixten satt i mitt knä och läkaren tittade i hans ögon. Då åkte mutvapnet, Mariekex fram och sen blev Harry tyst och nöjd. Och Sixten skötte sig utmärkt! Dr fick titta och han hade lapp för ögat och pekade på symboler. Hornhinnan såg fin ut och det har altså inte blivit några ärr ännu. Skönt!!!! För har man väl fått dom där ärren så är det kört, det gör ont nar ögat blir lite torrt och är mycket lättare att dra på sig inflammationer och infektioner. Bra om både Elsa och Sixten får slippa det i några år till.

Idag är Sixten på dagis. Dom går eg mån, tis, torsdag 9-14 men eftersom det blir så mycket avbrott för Sixten med sjukhusbesök och röda dagar så tyckte personalen att han fick komma idag. Det var deras förslag, för dom vill så gärna att Sixten ska trivas och få in rutinerna med dagis, Superbra personal måste jag säga! All heder åt dom.

Elsa sitter och ritar lite och väntar på fikat, vilket hon gör nästan direkt när hon kommer upp. Den ungen älskar att fika, tydligen enligt barnvakten med den brutna handleden gjorde jag detsamma i hennes ålder. Vi är väldigt lika både till sätt och utseende (det sistnämnda är det andra som säger, inte jag) Jag hade "bomullstussar" till tänder och fjantade mig när det var lite tuggmotstånd i maten, Elsa är likadan. Vi älskar som sagt var att fika, och hellst ute!. Vi är exakt lika klumpiga och osmidiga. Viga som ett kassaskåp skulle man kunna säga. Vi är lika vimsiga. Ja det är mycket vi är lika på. Konstigt hur det kan bli. Bara en sak som skiljer oss åt än så länge och det är osten! JAg är tokig i ost men hon "hatar" det. Nåja det kanske kommer med åldern, vi får hoppas det.

Ikväll tänkte jag att vi i familjen skulle vara lite "normala" sådär som alla andra. La nyss köttet i marinad och till det blir potatisgratäng. Det hela skall avnjutas till ett glas rödvin! Japp ni läste rätt, jag tänkte nämligen slå på stort och besöka affären med gröna skylten och införskaffa lite hederligt rötjut! Men ingen baginbagbox för halv sex imorgon bitti är jag övertygad om att nån av småpojkarna vill upp.

Nu ska vi äntligen fika!!!!

Over and out!

Kommentarer
Postat av: MammaMu

Storasyster är också mycket lik mig, både till utseende och sätt! Det är nästan lite läskigt när man känner igen sig själv i sin dotter, tex hur hon reagerar i en särskild situation, tacklar motgångar, rädslor osv. Tack och lov finns det en hel del som skiljer oss också, så det kommer nog gå bra för henne i alla fall ;-)

2012-05-16 @ 10:46:37
URL: http://mammamuochkrakungarna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0