Ja må han leva i hundrade år!

Så var "domedagen" här, maken som lystrar till namnet Michael fyller 50 år idag!! Hipp hurra för honom. Gjorde mig lite till och fixade "hotellfrukost" med bacon, äggröra, varma baguetter, skagenröra, apelsin juice osv osv. Och eftersom jag inte hunnit eller för den delen vetat vad jag skulle köpa så  hade jag inget paket. Men Elsa tyckte minsann att pappa skulle ha paket för det får man ju när man fyller år så ut i förrådet och letade. Och där fanns ett felköp från i julas inslaget och klart. Tusan va bra tänkte jag. Att det sen inte var någon direkt 50-årspresent gjorde inte så mycket. Elsa och Sixten bar stolt in paketet till den "sovande" pappan (jag hade sagt åt honom på kvällen innan att han skulle ligga kvar i sängen tills vi kom).
Och pappan blev jätteglad för sin Darth Vader kostym!!!

Fast egentligen blev han nog gladast när han fick se frukostbordet. Vägen till hans kärlek går genom magen!

Eftersom han har uppnått en sån hög ålder fick han vara ledig från jobbet dagen till ära. Så nu är han och tar en 12-minuters klippning och fixar lite ärenden på stan som han inte hinner när han jobbar. Det är nackdelen med att bo i en mindre stad, allt stänger prick klockan 18 och då har ju han precis hunnit hem.

Resten av dagen blir lite fix och firande med barnen, och tårta så klart. Sen ikväll är det picknick/sommaravslutning på Elsas dagis som vi ska gå på hela högen. Hoppas det blir fint väder så vi kan vara ute. Själva kalaset för gubben i huset tar vi på lördag.

Att vi desstuom har bröllopsdag idag glömde den numera senila/dementa mannen bort totalt! Jaja det blir det ju flera av, 50 fyller man bara 1 gång. Så denna gång är han ursäktad. Men fasen om han glömmer nästa år!

En sak som är bra med att han nu är 50år är att jag kan verkligen titulera mig som lammkött! Jag menar hur mycket lammkött skriker det inte om mig när man säger att han är 50 och jag 35!!!! Hihihi

Over and out from The Lammköttsgirl!!!

Kommentarer
Postat av: MammaMu

Grattis till er båda två! Än är det väl inte för sent. Han kan ju fortfarande komma hem från stan med en blomsterkvast... (Hoppet är det sista som överger en, även om jag själv sakta börjar inse att det är helt kört med min egen man) ;-)



Hoppas i alla fall att ni får en fin dag!

2012-05-29 @ 12:06:38
URL: http://mammamuochkrakungarna.blogspot.com
Postat av: Mannen

Mannen hade inte glömt bröllopsdagen utan passade på att inhandla juveler under stadsbesöket som planerat...

2012-05-29 @ 13:04:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0