Klämdag!

Blev det tydligen idag, och inte den av den roliga sorten. Det började lite fint att Elsa klämde fingret i tvättmaskinen. Stora tårar men gick over med lite frystejp (här används just frystejp som plåster). Några minuter senare var det Sixtens tur att klämma sig, i badrumsskåpet. Ännu större tårar men gick även det över med lite frystejp.

Sen i fredags har vi varit ute nästan hela tiden. Bara varit inne för lite mat och sovning (Sixten blir så himla trött vid lunchtid så det är ingen ide att försöka få honom att vara vaken) Vi har lekt en massa, cyklat, hoppat studsmatta och en dag fick jag muta efter maten att det skulle få åkas mototcykel (fyrhjuling) med pappa för att dom skulle gå ut igen. Är inte det syrechock så säg! Vi har även hunnit med lite trädgårdsgöra. Och blir lika förvånad varje gång jag gör något sådant (som att rensa rabatten, ta bort maskrosor och gräs från stenplattorna osv) att jag tycker det är kul och rogivande! Hallå vad är det som har hänt med Ylva? Jag har ju ALDRIG gillat sånt förut! Ännu ett bevis på att jag börjar bli gammal.....

Nu när det börjar bli grönt på alla gräsmattor spritter det så där i benen igen, som det gör varje vår. Jag vill spela fotboll igen! Fasen vad jag saknar det! Att få göra en sån där schysst brytning eller få till en Martin Dahlin nick mot mål eller vinna en spingduell mot någon flicksnärta. Att få kämpa sådär så man nästan spyr men tycker det är helt underbart ändå. Och efter träning lyssna på småtjejerna när dom snackar om lärare som man själv har haft (oftast ingår då frasen att någon är dum i huvudet!) att få slänga lite käft med tränarna. Jag saknar det väldigt mycket.  Och skulle det ha funnits något "tant"lag i trakten hade jag nog kört igång igen.

Testa mig själv häromdagen förresten om mina magmuskler hade brustit eller blivit för uttäjnda av allt barnafödande. Min ömma moder hade nästan övertygat mig om att så var fallet för det var tydligen ett tvprogram om just detta förra veckan. Den damen ifråga hade blivit avrådd (det var tom farligt!) att göra situps med detta problem (som kallas DR har jag googlat fram) Va bra tänkte jag, då finns det ju en medicinsk förklaring till varför magen ser ut som den gör och att jag inte får träna. Två flugor i en smäll liksom. Bara ett aber med detta att om man vill fixa till magen så är det operation som du bekostar själv för minst 75 0000 som gäller. Efter noga övervägande så inser jag att det är en världelös investering. Den ökar inte i värde, snarare sjunker, du får inte ens tillbaka det du investerade, och du måste nog hålla investeringen i trim. (läs du måste sluta äta goda saker, kanske tom "banta") Så nej det inget för mig. Det är jag för snål för!
Hur som helst så testa jag mig själv. Men inte fan har mina magmuskler gått isär tillräckligt! Hittade även övningar man skulle göra för dom inre magmusklerna. Det var nått om att magen var som en hiss med olika vångingar och man skulle spänna vid våning 5......Jag har bara 1 våning! Så där sket sig den övningen.

Nej magen är som den är. Jag får skylla på att jag har fött en massa barn och det ska väl synas! (vi kör på den ursäkten va, den låter iaf bra)

Maj månad blir en såndär "klump"månad. Det är sjukhusbesök,utvecklingssamtal, möten och fan och hans moster! Sen fyller maken "jämnt" också och ja just det ja bröllopsdag var det också.
Bara att bryta ihop och gå vidare.  Det ordnar sig nog med det. Tur att mina föräldrar kan ställa upp som barnvakt när jag behöver deras hjälp. Annars vette tusan hur det skulle gå ihop.

Nej nu har jag suttit alldeles för länge och svamlat så ta tag i dagens måsten....ska bara dricka kaffe först.....och kanske slösurfa lite......och kanske sätta mig i solen en stund....eller ja vi får se om jag gör något överhuvud taget. Det man inte gör idag kan man göra en helt annan dag och ingen lider utav det!

Over and out!

Kommentarer
Postat av: MammaMu

Jag hoppas att du prioriterade kaffekoppen och solstolen - det hade jag gjort. Solen försvinner i morgon! Allt det andra finns kvar...tyvärr...;-)



/MammaMu

2012-05-03 @ 17:24:53
URL: http://mammamuochkrakungarna.blogspot.com
Postat av: Malin

Plankan Ylva, plankan!! Kolla Olgas blogg på mama.nu :-)

//Malin E

2012-05-05 @ 08:07:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0