Maskrosornas krig!

Mannen i huset har påbörjat en till mig synes omöjlig uppgift. Han försöker å det grövsta att utrota maksrosorna som huserar i vår gräsmatta. Så fort vi kommer ut så ser man honom stå framåt böjd med häcken upp i vädret och försöker slita upp varenda maskros med dess rötter som tyvärr är djupt förankrade i Kina någonstans.

Att sedan 75% av framsidans gräsmatta består av just platta maskrosor och om man skulle få bort varenda en så skulle vi ha en stor leråker till framsida gör ju inte saken bättre. Det blir nästan lite löjligt, roligt när han går där och påtar.

Riktigt roligt blir det när han hittar "asen" som finns på ena gaveln av huset. Det är hybrider eller något slags köttätande maskrosor för dom skulle kunna mätta en hel kaninflock pga sin storlek. När han då får upp en sån i hela sin prakt så sprider sig ett otroligt nöjt flin över hela hans anlete.

Han har startat ett heligt krig mot denna avskrädesfauna! Och enligt min mening så kommer han förlora med stora siffror.

Nåja, igår plantera vi lite blommor i blomlådorna, pelargoner minnsan, måste ju fortsätta i pensionärsstil nu när jag har börjat med den. Ungarna har varit ute och lekt i massor. Dom är helt slut på kvällarna, jag med för den delen.


Igår var vi även i stora lekparken, jag , Elsa, Sixten, min syster och systerson. Det var riktigt skoj att se hur dom for fram alla tre. Det avbrots dock rätt snabbt när det började spöregna. Men det var nog alldeles lagom för Sixten var nästan galen bland alla klätterställningar och gjorde akrobatiska övningar i varenda stege så det stod härliga till. Nu kunde jag ju skylla på regnet innan någon olycka skedde.

Fortsättningen av helgen så ska vi,,,,,vara ute ännu mera!!!!

Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0