Plankan!

I tisdags provade jag på att göra den berömda "plankan" som jag fick tips om för ett tag sen. Ja jag har våndats lite innan och inte riktigt vågat. För tänk om jag inte kände nåt när jag gjorde den eller gjorde fel.

Men se där va fel jag hade! Den var skitjobbig! Och nog fasen kändes det! Körde 3x30sek, morgon, middag och kväll. Och jag vet inte om jag gick ut för hårt eller om jag är så fruktansvärt otränad, men för h-e vilken träningsvärk jag fick!
Igår onsdag försökte jag mig på att upprepa samma procedur men det gick bara inte. Efter 20 sekunder drog hela magen ihop sig i minst 49 stycken sendragskramper. Och idag är jag förbaskat öm i hela magen. Precis som om någon har använt min stackars mage som slagpåse. Så nog funkar den! Situps är totalt meningslöst jämfört med denna tortyrmetod.
Ska såklart fortsätta med den men kanske inte gå ut lika hårt i fortsättningen utan börja försiktigt för att sen öka.

Den är dock lite svår att göra med 3 ungar på ryggen, för så fort man ligger ner kommer busungarna och ska antingen "åka tåg" eller så är jag en häst!

50-åringen kom förresten ihåg bröllopsdagen och hade köpt en vackert halsband till den intet anande frugan. Glad blev jag och av ungarna så var det förstås Sixten som såg det först. En riktigt bling bling unge det där.

50-åringen var även otroligt speedad på sin födelsedag. Blir man sån när man fyller 50 får han gärna göra det varje dag. Fast det är klart vid tretiden så gick luften ur honom och han låg då på soffan och småslumra som en riktig ålderman.

För övrigt så är taggtråden fortfarande kvar i min hals, Vik hädan sjukdom, vik hädan!

Nehepp om man skulle ta sin sargade mage och övriga kropp och få nånting gjort idag, är lite sliten efter att ha burit tillbaks ungar till deras sängar och sövt om Harry inatt, som till slut somnade bredvid mig i sängen. Ett tag låg hela familjen där och det blev liiiiite trångt måste jag säga. Kanske ska investera i en 2.40 säng så vi får plats?!

Over and out!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag har precis också upptäckt plankan. Har inte gått ut riktigt lika hårt som du bara ;-) Verkar vara en bra övning i alla fall!



Härligt att maken kom hem med juveler i alla fall. Det är ju tio gånger bättre än blommor ju!

2012-05-31 @ 19:07:18
URL: http://mammamuochkrakungarna.blogspot.com
Postat av: Cecilia

Tack snälla för dina fina ord!!



Jag ska allt försöka hålla mig uppe och inse att hälsan kommer först :)



Tack igen och ha en bra kväll!!

2012-06-05 @ 18:34:22
URL: http://www.ceciliadarling.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0