Barnsligt nöjd!

Varje gång jag använder husets skruvdragare känner jag mig sådär barnsligt nöjd, varje gång!
 

Vi håller ju på att fundera på köksrenovering, med blandade känslor kan jag säga. För vem vill inte ha fint liksom. Bara det att jag hatar att ha rörigt omkring mig, och alla som har renoverat vet ju hur rörigt och stökigt det blir. Sen med 3 småbarn så har jag känslan av att det inte blir mindre rörigt och omständigt.
 
Rivandet av kök skulle gå med en hejdundrande fart för det är jag riktigt bra på. Effektiv är nog det rätta ordet. När det sen kommer till byggande och ihopsättning av stommar, köksskåp osv osv där faller jag lite, eller en hel del ska jag säga. För jag har inte riktigt rätta tålamodet med det där finliret. Men den biten kan man ju faktiskt leja ut, fördelarna med det är ju att du slipper jobba, det går fortare (iaf i min värld är det så) och man kan klaga om det är fel. Men att försöka övertala en man som nästan byggt 3 hus själv att låta någon annan göra jobbet, ja det om något är en utmaning! Tips emottages tacksamt!
 
Fast vi väntar nog något år på den där renoveringen kom jag på. Så länge det klättras och kastas och lever allmänt rövare bland de tre små så är det liksom ingen större ide att göra fint. Har ju nyss kunnat börja använda duk på köksbordet igen, och det är ju allt som oftast jag hittar den duken någon helt annanstans än just bordet. (läs i någon av Sixtens bilar, eller som täcke till Elsas dockor).
Jo vi tar nog den där renoveringen om nått år och till dess ska jag väl ha kommit på någon övertalningsmetod på maken.(aka Martin Timell)
 
Over and out

Kommentarer
Postat av: Jannika mamma till bönan och limpan

sv: tack! vi hade en jätte trevlig kväll och hon satt still heeeela filmen! duktig!:)

2012-11-05 @ 11:52:24
URL: http://jannikassmulor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0