Bearnaise

Idag känns livet mer som en krämig lagom syrlig bearnaisesås!
Vilket är bra om det nu är någon som undrar hur just bearnaise ligger på idag-mår-jag-som-denna-sås-skalan.

Det är som sagt tur att livet är föränderligt och inte ligger på samma nivå hela tiden. Tror jag skulle bli galen av det. Men visst samtidigt som jag gillar att det förändras så är jag livrädd för förändringar. Och det är väl där resonemanget inte riktigt går ihop. Men det kanske är lite typiskt tänkande för just människan.

Ikväll blir det bortamat, alltså lika med gratis. alltså lika med gott! Svägerskan har fyllt år, nämligen "tant" (40 för att vara exakt. Kommer säkerligen inte tycka att 40 är tant när jag själv blir det;)

Sjukstatusen i hela familjen är fortfarande megamycket snor, en hel del hosta men tackom och lovom ingen feber på flera dagar. Kan det vara så att det äckliga viruset är på väg att lämna våra kroppar? Vi får hoppas det.

Nu ska jag ta mig lite av livets dryck, kaffe och bearnaisa mig genom hela dagen!

Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0