Funderingar i en tandläkarstol!

Idag var det dags för det årliga tandhygienist besöket. Så imorse tog jag mina penicillinpiller som jag måste ta innan besöket. Det har framkommit att om man har hjärtfel kan man dö av att dom kratsar i munnen på en. Och det finns ju trevligare sätt att dö på än i en tandläkarstol.

Ligger i stolen och har tandhygienistens ena bröst i ögat och det andra ögat är omöjligt att stänga eftersom hon har dragit upp mitt ögonlock med sin gummihandske. Tänker på hur otroligt många nyanser av vitt det finns.
Att det var rätt lätt att sluta röka och att jag klarar mig alldeles utmärkt utan cigaretter. Något jag inte skulle klara mig utan är kaffe!
Funderingarna fortsätter...
Vad hette egentligen gruppen som sjöng om bröst som såg ut som svalor som häckade? (att jag tänker på den kan vara för att tandhygienistens bröst fortfarande är i mitt öga), var det Malta eller hur var det nu igen?
Man kanske skulle skaffa sig en tandläkarstol för man ligger ju förbannat skönt i den.
VArför snarkar nästan alla karlar? Är det någon som har träffat någon som inte gör det? Kan snarkandet bero på att karlar är så envisa att det vägrar andas med något annat än näsan? (tips, munnen kan man faktiskt andas med, inte bara stoppa in käk i)

-Ja du Ylva, det såg bra ut, trots ditt slarv. Betalar du med kort eller kontant?
-Kort säger jag, jag har nyss börjat använda kortet.
- Bra!
Jag hör en viss förvåning över att hon verkar tycka att det är smått otroligt att jag äntligen har fattat det alla andra fattade förra årtiondet,
Glad betalar jag dom sjuhundranånting det kostade och åker hem och dricker kaffe.
Det ser ut att bli en bra dag idag!

Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0