Det leks!

Och stojas och leks ännu mer. Själv är jag tyst, försöker göra mig osynlig i något hörn. För det leks ju!
Såna här dagar gillar jag stenhårt!

Apropå mitt skulle-kunna-slå-ihjäl-någon-humör (och samtidigt skratta) så vet jag nu varifrån det kom. Med risk för att bli väldigt intim och självutlämnande så kan jag berätta att det var dom förbannade p-pillerna! Läkaren som tyckte jag skulle ha dom bedyrade att det var minsann 4:e generationens p-piller som var såååå bra! Inte minst miljömässigt. Jag skiter fullständigt i fiskarna i Östersjön när det påverkar mitt humör så till den grad att jag på riktigt kunnat slagit ihjäl någon, eller åtminstone skadat allvarligt!
Tror inte det är så bra för miljön heller, att ha hormonstinna tjejer/käringar som springer omkring och vill ta död på folk. (hmmm varför fick jag zombies i tankarna?!)
Det blev så tydligt för när jag slutade ta pillren så försvann mitt humör och jag blev med ens mitt fromma gamla jag igen. (okej kanske inte är from men nästan)
Att jag berättar detta är för att jag tycker att folk ska veta hur det kan vara att proppa i sig hormoner. Jag menar alla (iaf dom flesta) är ju emot doping och anabola men det är ju också hormoner. Inte alls lika men ändock.
JAja slut med "moralpredikan, det är ju ändå fredag! Och då blir det ju fredagsmys som resten av Sveriges befolkning ägnar sig åt just denna veckodag. Och eftersom jag var ute och sprang igår så kan det mumsas rejält idag,,,,också!

Over and out!

Kommentarer
Postat av: Martina

Jag upplevde massa konstigheter när jag åt först p-piller och sedan minipiller när jag var i tidiga 20-årsåldern. Minipillren fick jag börja med för att jag fick en blodpropp i ena lungan, ev. av p-pillren.
Men minipillren ställde till hela min hormonbalans, även sedan jag slutade med dem.

Sedan dess äter jag inget sådant!

Svar: Skönt att se att det inte bara är jag som reagerat konstigt på dom! Och bra att vi mår bättre nu än med dom där farliga kemikalierna i oss!
Ylva

2012-10-08 @ 10:40:39
URL: http://ytterligare.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0