Hitler!

Sixten och Elsa sitter vid köksbordet och ritar. Jag står vid diskbänken och tjuvlyssnar på deras konversation. (för ibland så leker dom faktiskt med varandra istället för att försöka slå ihjäl varandra)

- Hej Elsan! Det är pappan! säger Sixten
- Hej pappa! svarar Elsa
- Vad gör du Elsan? Det är pappan som frågar. säger Sixten.
- Fniss fniss, skratt skratt! säger Elsa

Nu börjar jag misstänka att något inte står riktigt rätt till, vänder mig om och ser att Sixten målat mustasch som pappa har.....men vad jag vet så ser han inte ut som Hitler!
Måste nog ha historialektion med barnen inom en snar framtid annars kanske leken blir Hitler, Stalin och Mussolini!


Här, endast Hitler.aka pappan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0