Veckorna går

Så var det fredag igen. Det går så himla fort allting! Igår var jag och Elsa och dammsög hennes öron. Det gick bra trots hennes enorma ömmande böld i ena örat. Hon fick hålla min hand och när det gjorde ont sa jag åt henne att trycka min hand istället för att hon skulle röra huvudet. Den flickan är rätt stark! Men hon låg still och idag är örat mycket bättre.
Efteråt hade vi lite mor-dottermys med fika på stan och shopping av vinterskor till mor och dotter. Det är så himla enkelt med bara en unge!
Idag ska vi försöka oss på att klippa lite löv med gräsklipparen, får se vad Sixten gör då. Han är ju som sagt livrädd för gräsklipparen...konstiga unge!
Men det går nog bra, bara Elsa står vid hans sida.hans största idol. Harry har nog Sixten som sin största idol. För så fort Sixten leker med bilar kommer Harry smygandes och vill vara med.

Annars tänkte jag ägna eftermiddagen till att skicka lite eggande, trevliga, inför-helgen sms och mail till maken. Då är han ju garanterat glad när han kommer hem till den hemgjorda pizzan ikväll (våga-vägra-tacos)

Over and out!

Kommentarer
Postat av: Martina

Duktigt att ligga still. Det vet jag av egen erfarenhet då jag "dammsög" öronen minst en gång om året när jag var liten. Jag hade (fortfarande lite) överproduktion av vax så det blev tvärtäppt och tämligen svårt att höra ibland.

Svar: Jag har själv testat på dammsugning av öron och jag tycker det är störtskönt! :)
Ylva

2012-10-20 @ 10:57:25
URL: http://ytterligare.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0