Lite moralpredikan på en fredag!

Tror jag skrämt bort en massa läsare med mina bilder dom senaste dagarna.... okej vi ser ut så här, inget vi kan göra något åt. Eller jo det kan man ju men att operera sig för att få läsare och att folk ska tycka att man är snygg, hmm ja det är ju inte min stil precis. Nej så här ser vi ut och så är det! Om utseendet betyder så mycket så blir jag lite mörkrädd över hur fördomsfulla människor är idag. Då har jämlikhet, tolerans och medmänsklighet verkligen sjunkit de senaste decenniet.

Nåja nog om det, jag är på bra humör även idag! Så jag tror att slå-ihjäl-nån-humöret var en kombo av dåligt med sömn, sol och sluta-röka grejen.
Som jag för övrigt tjatar om, men för mig är det en stor grej. JAg har rökt i 21 år av mitt liv, vilket är en rätt lång tid. Det är en det al min identitet som jag nu ska ändra på. Idag är det 18 dagar och det känns bättre och bättre. Mannen är inne på sin 8:e dag och är nu riktigt trevlig när han kommer hem från jobbet, det värsta abstinens besvären är över. Nu är det vanorna som ska brytas! Men okej jag erkänner det går åt en hel del hårda karameller och jag vill gärna ha något att pyssla med hela tiden.
Många gånger har jag funderat på varför man börjar. Tror faktiskt att det spelar roll om föräldrarna röker. Och att det är förbjudet gör ju att det blir spännande! Efter att dom införde 18-års gräns på tobak så ökade rökning och snusning i låg ålder väldigt mycket. För allt som man inte får göra vill ju en tonåring göra! Allt ska man inte förbjuda tror jag, då ska det gälla alla åldrar i såna fall.

Nog med moralpredikan för denna gång. Idag ska vi troligtvis ta oss in till stan för att köpa present till mormodern som fyller år imorgon. Inte för att jag tror att hon blir så speciellt glad för presenten men den är "nyttig" för henne...(en sluta-röka -bok, för lillebrodern håller ju också på att sluta så då är vi ju flera som kan stötta och hjälpa varann, men bara om hon vill själv, ska absolut inte tvinga henne, det blir bara fel)
Kanske vi åker till "alla-barnen" som det heter här. stora lekparken i stan. Så vi kan göra lite nya skrubbsår och bulor menar jag, för nu börjar alla gamla försvinna. :)

Over and out!

När det skulle åkas fyrhjuling i somras så hade pappan ingen hjälm! Och det måste man ju ha, så då gjorde jag en åt honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0