Som jag trodde

Så gick det inte så bra för Sixten (och pappa) hos öronläkaren i fredags. Svett, hysteriska skrik och ingen dammsugning denna gång heller. Hon fick bara titta i öronen och det är fullt därnere. Fast det visste ju jag redan. Så vi ska tydligen droppa med terracortril i en vecka så har han en ny tid på fredag. Haha säger jag, det får pappan ta för det är omöjligt att få i nått i Sixtens öron. MEn eftersom det var pappan som gick med på det hela så får han ta det. Han har dock inte börjat ännu vilket läkaren tyckte att vi skulle göra,,,,,

I söndags var vi i Dalarna och firade lite födelsedags"barn" (läs blivande tanter! hihihi) och tror att hela familjen blev sockerchockade för det fikades på eftermiddagen också hos farmor och farfar. Nästan läskigt att få sockerchock. Trevligt var det i Dalarna trots sockret

I lördags kom min faster och man och min kusin med hennes barn. Hon hade med sig säckar med kläder Sånt gillas! JAg fåt en sån ångest av att handla kläder, både till mig själv, ungarna och mannen. Inte för pengarnas skull utan ,,,ja jag vet inte, ångest för jag iaf. SÅ när det kommer hem flera kassar med kläder blir jag glad. Har ett rum där jag försökt sortera efter storlek och barn. SÅ snart ska det i lådorna.

På onsdag så kommer en hörseltekniker hit och monterar in hörselslinga. Ska bli intressant att höra hur bra den är. Har testat det för många år sen och den var väl inte så bra.Jag hoppas att tekniken gått framåt rejält sen dess, fast jag är tveksam för kan man inte ens göra burkar som passar till hörapparaterna (dom som finns är så dåligt utvecklade så apparaterna knäpps igång 9 gånger av 10 man lägger ner dom, och då drar batteriet ur sig) Men men jag ska inte måla fan på väggen innan. Samma dag är det kollektiv övertid på pappans jobb så han kommer tidigast hem 20.30. Får se hur det går med läggningen av alla 3. Bra får jag hoppas för den där mannen ska på utbildning snart och kommer då vara borta i 4 dagar. Inte lätt att vara gift med en tjänsteman! hahahah

Nu lite förmiddagsfika med min buspojke Harry!

Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0