Tro mig jag försöker ändra mig!

Men ibland är det tamejfan inte så lätt! Jag försöker att vara mindre bitter, cynisk, misstroende mot andra människor totalt sett. Därför tänkte jag som så när det ringde på dörren tidigare idag att nu ska vi göra en god gärning istället för att misstro en stackars människa.
Det stod nämligen en ung tjej med översminkade finnar i massor framför mig (dessutom fel färg på både foundation och puder så hon såg mer död ut än levande) men man ska ju inte döma efter utseende, eller hur!
Med panik i blick undrar on om jag har lite bensin eftersom hon har fått bensinstopp ett par hundra meter bort från vårt hus.
Självklart ska man hjälpa en medmänniska i nöd tänker jag och hämtar den heliga gräsklipparbensindunken och ger till tjejen samtidigt som jag yttrar orden:
- Men jag vill ha tillbaka dunken! Du kan ställa den vid postlådorna när du tagit bensinen i den!
Javisst svarar tjejen och blir glad.

Nu har det gått flera timmar sedan detta inträffade och jag börjar nu tappa hoppet om att få tillbaks min kära dunk. Börjar även tappa tron på människan! Vilket jefla sätt att vara schysst tillbaka!
Det värsta är nog att jag kommer bli sååååå trackad av mannen eftersom han tidigare i somras fått en rejäl utskällning efter att ha snott min gräsklipparbensin.....nu har jag ju för fasen inte ens en dunk att ha den i!

Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0