Vilken härlig dag!

Det var igår! Först 4 vändor (a´en halvtimme styck) till Västerås. När jag hämtat Elsa och Sixten åkte vi direkt till "alla-barnen" (läs stora lekparken i stan) där det klättrades, sprang, snurrades, åktes och skrattades en hel del. Och dra på trissor inte ett enda skrubbsår eller bula! Efter det åkte vi och handla. Skulle bara ha lite blöjor och spagetti men notan slutade på över 900 kr! Oj, som "ursäkt" kan jag ju säga att handla INTE när du är kissnödig, det slängs i en massa konstiga saker då.
Efter handlingen åkte vi hem och gjorde i ordning lyxfika. Källarfranska, ost och skinka. Det mumsades på för fullt hos alla 4. Och jag var fortfarande mätt när vi skulle äta kvällsmat.Efter det gick vi ut igen. Grannen kom lite senare med sin lastbil fylld med grus till vår nygrävda grop. Så då hade vi att göra en stund. Han portionerade ut grushögarna snyggt med sin skopa så det såg ut som massor med "ägg" (som i filmerna Alien).
Efter det kom pappan hem, det lektes lite till, jag lagade mat, det åts igen, det tittades lite på tv, det duschades barn i omgångar sen var det dags för sängen för ungarna!
Då var det dags för mamman och pappan att ta hand om "äggen" (läs grushögarna). Så vi avslutade kvällen lite snyggt i skymningen med att skotta/kratta grus. Vilket var otroligt avslappnande, jag måste nog börja jobba snart om jag tycker skotta grus är avkopplande....
Vi tittade sen på Lillyhammer, som är en rätt skön tv-serie. Stundom pinsam,stundom rolig. SÅ igår var vi uppe till kl22.00! och jag kände mig faktiskt pigg när vi gick och la oss. SÅ nu hoppas jag att det värsta har vänt. Man börjar ju bli lite mer van vid att det mörknar ganska fort på kvällarna. Eller så är knepet att ha fullt ös precis hela dagen!

Idag skulle jag eg varit på ett sjukhusbesök, men jag känner mig frisk och det var ett återbesök så det är avbokat, vi har tillräckligt med tråkiga sjukhusbesök ändå. Som på fredag,då är det Sixtens tur igen på ett nytt försök för örondammsugning. Lycka till säger jag bara. För inte nog med att han har vänstra örat i bandage nu så verkar det som om det är igensmockat nere i öronen. och då snackar vi inte vanligt vax utan någon kådliknande existens. Sist det såg ut så tog det över en halvtimme för en öronläkare att få bort det på 1 öra! (han var sövd den gången). Jaja jag kommer inte vara med i rummet utan det får pappan ta den här gången, han är helt enkelt starkare än jag när det gäller att hålla i grävlingen Sixten.

Vi köpte en överdel till en skänk från Jysk härom veckan. Köp aldrig möbler från Jysk. Varenda gång vi har köpt något därifrån så har det antingen fattats saker, varit enbart vänsterdörrar, spruckit karmar, lossnat saker osv osv och tro inte att denna överdel var hel! Nej en viktig planka sprack, man ser kvistarna i den. SÅ himla tröttsamt. Där är faktiskt IKEA bättre för där brukar det bli skruvar över istället.

Nej nu måste jag klä lite ungar och mig själv. Snart iväg till dagis!

Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0