Frälst!

Jag har gått och blivit frälst över helgen! Har nog hittat mitt kall i livet.
Känner en sån otrolig förnöjsamhet och blir sprudlande glad bara jag tänker på det. Nästan så där så det pirrar i hela kroppen av välbehag. Om jag ska hitta någor negativt med det hela så är det väl ångorna då.

Vad jiddrar du om människa? Tala ur skägget så vi fattar vad du snackar om tänker ni nu kanske...

Okej det är inget mer än att jag har blivit skoterfrälst så här på äldre dar. Vilken jäkla kick och känsla att susa iväg på fartvidundret med någon utav ungarna (eller kanske tom själv) . och känna vinden och farten göra tårar i ögonen och när man stannar så känner man den underbara bensinångan borra sig in i både näsa och kläder. (tyckte faktiskt att det gloddes extra mycket och rynkades lite väl mycket på övriga besökares näsor när vi var in och handlade i eftermiddags. Fast okej då det stank bensin av oss)

Vi har gjort i dagarna 2 med den "nya" (årsmodell 96) skotran och jävlar vad kul vi har haft, inte bara vi vuxna utan ungarna har haft minst lika kul. Om vintern fortsätter så vet jag vad vi kommer syssla med varje helg hädanefter..

Nu ska jag försöka massa mig in i duschen för att få bort bensinlukten för den här gången. Sen ska jag drömma om skotrar och härliga vita vidder i skinande sol, precis som det var idag!

Over and out!

Kommentarer
Postat av: MammaMu

Åh, vad härligt det låter. Jag har faktiskt aldrig provat, men det ser otroligt roligt ut. Hoppas att snön ligger kvar länge (här i Gbg är den helt borta) så du kan vara ute och leka många fler helger!!

Svar: Det var första gången jag körde nu i helgen, fantastiskt roligt. Prova om du får chansen!
Ylva

2013-02-25 @ 20:57:21
URL: http://mammamuochkrakungarna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0