Sixtens ickehörning

beror troligen på en katarr öronen. Ja man kan tydligen ha det där också. Fast i vanligt tal brukar man nog säga vätska bakom trumhinnan. Och läkaren ville inte punktera utan det skulle tydligen försvinna av sig självt när det blev varmare ute, typ sommar.
Men hallå lilla doktorn tänker jag när jag får rapporten från mannen som tog emot telefonsamtalet hemma idag. Hur tänkte doktorn där egentligen? Det är ju för fan bara februari nu, ska ungen gå och vara döv i minst två och en halv månad till???
Jaja på måndag ska jag med Elsa och Sixten till just denna doktor som ajg faktiskt tills denna incident har gillat så då får jag ta ett snack med henne om det hela.
Om hon inte vill punktera fastän jag förklarat hur j-a illa han hör så trycker jag in fetvadd i hennes öron och surrar 20 meter silvertejp runt huvudet på henne så kanske hon fattar hur Sixten känner sig.

Torsdag idag alltså fredag imorgon. Härligt smart jag är va! Nu när jag jobbar igen kan jag ju bara säga att helgen är än mer uppskattad än var den var innan.
Och hur går det på jobbet då kanske ni undrar.
Ja du vad ska man säga....Jämna plågor tror jag passar bra för det stället.
Men jag försöker hela tiden att inte bli bitter, cynisk och sådär typiskt jantelagsstyrda som en del på det bygget har blivit pga hur situationen med alla nedrans lågkonjukturer. Så fort jag känner den där känslan komma smygandes tittar jag på en bild av ungarna, eller läser en rolig historia för att bli positiv och glad igen. Och faktiskt så funkar det än så länge!

Nej nu är det dags att dra på sig pensionärskostymen för nu ska jag titta på Antikrundan och gissa vad allt är värt. Så kul kan man ha på en torsdag!

Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0