Dåligt samvete

Nu börjar det enormt dåliga samvetet för att lämna mina barn asmånga timmar på dagis from februari ta fart. Än så länge påverkar den bara sömnen, men känner redan nu att aptiten börjar försvinna. (fast det å andra sidan gör ju inte så mycket)
Fy fan säger jag bara för detta! Att lämna dom på dagis i sig har jag inget emot, bara det sker i lagom mängd så att säga. De 15 timmar dom 2 större har gått är alldeles perfekt.
Men så som det kommer bli i februari när jag börjar jobba igen med ca 9 timmar per dag på dagis känns allt annat än bra. Piss, skit och rent ut sagt för jävligt! Vilken otroligt värdelös människa jag och min man är som inte kan ta hand om våra barn. Så känns det. Är det fler som känner igen sig?

Over and out!

Kommentarer
Postat av: MammaMu

Jodå, jag känner så väl igen det du skriver. Det ständigt dåliga samvetet. Att barnen måste vara längre tid på dagis än man själv faktiskt står ut/orkar vara på jobbet (på grund av restid). Vi försöker pussla så gott det går, men jag tror att mitt samvete skulle vara lika dåligt vare sig barnen är sju, nio eller tolv timmar på dagis. Det kan inte vara meningen att barn ska spendera mer tid på dagis än tillsammans med sin familj, men nu är det tyvärr så dagens samhälle fungerar. Det är väl bara att gilla läget (igen) och hoppas att det blir folk av dem ändå.

Håller med om att 15 timmar dagis i veckan är precis lagom. Jag har dåligt samvete för att Lillebror aldrig kommer att få vara ett femtontimmarsbarn, vilket Storasyster faktiskt fick vara i hela två år....

Hmm, jag inser att den här kommenaren inte är direkt uppmuntrande :-). Sorry. Det var inte meningen att göra saken ännu värre. Det jag ville komma fram till är egentiligen att du absolut inte är ensam om att känna som du gör (Även om många faktiskt verkar vara ganska oförstående till mitt resonemang. Konstigt nog.).

Det kommer att ordna sig!

Kram MammaMu

Svar: Då säger jag Tack! För att et faktiskt finns fler som tycker och tänker som jag, och att jag faktiskt inte är ensam om att känna så här. Jävla samhälle kan man tycka!
Ylva

2013-01-14 @ 17:38:43
URL: http://mammamuochkrakungarna.blogspot.com
Postat av: Malin E

Ooo, ja! Minns när Elina skulle börja på dagis.Då funderade vi allvarligt på om nån av oss skulle byta jobb, och jobba natt så vi kunde gå om varann. Och ha henne hemma... Men, det har ju gått
bra ändå såklart. Tycker det är jätteskönt nu när de två stora går på skolan. Där SKA de ju va liksom (men så kommer ju frågan hur länge de ska va på fritids...), lillebror är ju på dagis dock. Han får tull mellan kl 15 och 16. Lite olika, det känms ok. Vet att han har skoj.
Men visst, hela grejen är ju snurrig...man jobbar mer än man umgås :-(

Svar: Ja det är ju helt uppåt väggarna egentligen , minns ju hur bra vi hade det när vi var små. Skönt är det iaf att inte bara jag tänker på det här. :)
Ylva

2013-01-16 @ 22:31:18
Postat av: elin

bra fortsätt så!!!!!

Svar: Vad ska jag fortsätta med? Ha dåligt samvete eller? Som förälder har du ständigt dåligt samvete så det hade jag inte tänkt sluta ha.
Ylva

2013-02-01 @ 08:57:36
URL: http://eliiinsjoberggg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0