En helt vanlig lördag

Och inget speciellt står på agendan, inget speciellt att fira, en helt vanlig lördag idag. Och det känns helt okej, faktiskt.
Kanske kasta lite skräp hinns med, kanske titta på lite fotboll i idrottshallen, kanske städa.
HAr för övrigt fortfarande lite känningar från nyårsaftonens fotbollsspelande.
Vilket osökt leder mig in på träning, kost och den förbannande vikten! Nu i december har jag lagt på mig ett halvt kilo i veckan! Ett halvt kilo och med den här takten jag har på godisätandet på kvällarna så tar jag nog 1 kg i veckan vilken sekund som helst.
Så det nya året kanske ska inledas som så många andras med ett "nytt" liv.....eller ja vi börjar med att ta bort sockret på kvällarna. Det i sig är en gigantisk uppgift.

Då fortsätter vi denna helt vanliga lördagen med några minusgrader och ett gott humör!

Over and out!

Kommentarer
Postat av: Mamma Vilja

Tack för den kloka och fina kommentaren i min blogg!

Och om du lyckas ta bort sockret på kvällarna berätta gärna hur du lyckas, för jag har just satt i mig ett litet gäng Brago-kex. Så söööta och goda så. ;)

Svar: hmmm ja du det där med sockret är jag helt fel person att fråga, det blir choklad och cocacola varje kväll! Tror jag måste gå med in någon anonym grupp för mitt missbruk
Ylva

2013-01-07 @ 21:49:28
URL: http://frkvill.blogspot.com
Postat av: MammaMu

Hmmm, du är inte ensam. Mellan lucia och trettonhelgen har jag gått upp 2,5 kg, så jag har också jobbat på rätt bra med sötsakerna. Jag antar att det är dags att skärpa sig igen nu då...

Svar: Det värsta med det här sockerberoendet är nog alla förbaskade ursäkter jag kommer på för att få äta. Jag tycker ju själv dom låter urlöjliga. (plus att när jag väl äter njuter jag inte ett dugg!) Har du nå knep så tipsa mig gärna!
Ylva

2013-01-08 @ 21:39:54
URL: http://mammamuochkrakungarna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0