Wunderbare Freitag!

Freitags sind die deutschen in diesem Hause. Alle schriftlichen Kommunikation zwischen Mann und ich sind nämlich in deutscher Sprache. Entweder real oder imaginär. Keiner von uns ist ein großer Schuss in Deutsch mit es funktioniert mit google und ein wenig Phantasie
 
Här kommer en översättning:
 
Fredagar är tyska i detta hem. All skriftlig kommunikation mellan maken och mig sker nämligen på tyska. Antingen riktigt eller så påhittad. Ingen av oss är någon höjdare på tyska med det funkar med google och lite fantasi
 
Fasen va kul man kan ha med Google!(Fast nyss översatte den gammal korv till gamla hundar, meningen blev lite svårförstådd)
 
Nu välkomnar vi helgen i ett kylslaget nästan stormliknade kommande mörker: Jag älskar helgerna!
 
über die und aus

Kommentarer
Postat av: MammaMu

Ich wünsche dir und deine Familie ein ganz schönes Wochenende!

Googelöversättningar av tyska språket brukar kunna bli otroligt fantasifulla :-) Jag litar faktiskt hellre till mina egna kunskaper där...!

2013-01-11 @ 19:04:40
URL: http://mammamuochkrakungarna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0