Badpremiär=check!

Japp idag trotsade vi feber (Elsa denna gång) och åkte och badade redan klockan 9 imorse! Fördelen med att åka så tidigt är att man definitivt är ensam på stranden. Nackdelen är att vattnet inte hunnit blivit så varmt än så kallt är bara förnamnet.
Nu gjorde det inte så mycket med tanke på att dessa ungar inte är vana att bada i sjön så bara att vara där var ju spännande!
Alla 3 plaskade och inte ett enda bråk/tjafs under den tiden vi var där! Himmelriket för en morsa som inte gör annat än särar och tjat på sommarlovslediga barn nu för tiden. Precis sådär mycket att jag för tillfället är otroligt trött på min egen röst till och med.

Om mammaN badade? Nej skulle inte tro det. För det första var det som sagt för kallt. För det andra så har jag en liten egenhet att dra på mig förkortninsbara kroniska sjukdomar. Jag menar ska man ändock ha något kroniskt så är det ju bäst om man slipper både skrivkramp och tungvrickning så fort man ska nämna det.

Så förutom KID (keratitis iktyos deafness) så är jag också ickestolt innehavare av HS (hidradentis suppurativa)

Den sistnämnda gör att jag aldrig mer kommer kunna bada, varken ute eller i badhus. Inte i badkar med ungarna heller, lite sorgligt är det. Men men ungarna har den iaf inte (ännu) så då får man vara nöjd.

Summasumarum, badningen var kul och kommer upprepas så fort som möjligt!

Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0