Från och med nu ska jag vara tyst! eller det var lite njursten bara

Som rubriken antyder.....jag hade helt fel angående mannens onda mage. I måndagskväll blev det nämligen en akut resa med ambulans då han låg och kved, grät över otroliga magsmärtor. På akuten konstaterades att det troligtvis med största sannolikhet var ett kraftigt njurstensanfall. Nu har jag inte haft något sånt själv men detta gör jäkligt ont säger dom som har haft det. Och jag tror på dom!

Hemskickad utan remiss och utan vidare restriktioner om hur han ska göra men med lite piller så har han i stort sett suttit i telefon i fler dagar för att få en sketen remisskopia på hans sjukdom så hans privata sjukförsäkring kan utnyttjas (genom jobbet) men det är själva fan vad sjukvården i sverige är trögjobbad och fyrkantig!
Det hela slutar med att han idag fredag sätter sig i bilen och kör till akuten för att få sitta där i X antal timmar för att få det där jävla pappret!

Lite för upprörd för att skriva om det nu! Men vi har iaf fint väder och vi som är friska njuter i solen!

Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0