Fett är bra!

Iaf när man får magsjuka och är liten. Elsa och Harry är friska nu och klättrar nästan på väggarna. Särskilt Harry, imorse tjatade han vid halv åtta snåret att han ville uuuuuuuuuuuuut!
Sixten däremot som inte hade något extra fett ( den andra två hade lite av den varan) är inte så pigg. Han är frisk från magsjukan men är totalt orkeslös och jag får i stort sett tvångsmata honom med majsvälling, saft och lite rostad smörgås. Det gör ont i hjärtat att se sina älskade barn må så dåligt.

Annars så blåser förändringarnas vind i Kullbackens gula hus!
JAg har ju varit lite kryptisk om min framtid men det är väl mest för att jag stundom varit bitter/livrädd/förvirrad/ledsen över att jag blivit uppsagd och ine vetat vad jag har velat med mitt liv. Jag har ju ändå varit på samma företag i hela mitt arbetsliv.

Nu har allt landat, jag känner mig helt klar över stället. Har även landat i söka-jobb-grejen och börjar så sakteliga förstå att jag kommer inte få ett jobb utan att plugga. Inte som det ser ut idag iaf.
Så nu har jag sökt lite utbildningar som fortfarande var öppna för sena anmälningar. SÅnt som jag tror efter mkt bollande fram å tillbaka om vad JAG vill med livet och vad JAG tycker är kul så kom jag fram till dessa utbildningar.
Det är två olika vägar kan man säga.Den ena är ekonomi och den andra är produktionsutveckling.
Och nu har det fallit sig så att jag är inbjuden på urvalsintervju på den sistnämnda utbildningen! Det är en yrkeshögskoleutbildning på 2 år som ger 400 Yh poäng. Man varvar teori och Lia vilket gör att man verkligen får testa sina kunskaper på en gång.
Spännande är det iaf!
Skulle jag inte komma in på någon utav utbildningarna så får jag gå arbetslös till VT och försöka i tid då. Ingen större grej än så.

Det enda jag önskar mig nu är en fungerande kropp! Gärna en längre tid än 1 vecka stöten tack!
Men men man kan väl inte få allt här i världen .

Over and out

Kommentarer
Postat av: Malin

Hua, hoppas ni piggar på er nu!

Låter som du har en spännande tid framöver. Ta det lugnt du har MÅNGA år kvar att jobba... Jag kände mej lite stressad ibland när jag pluggande - att man va så 'gammal', att ingen ville anställa en småbarnsmorsa sen... Osv. Men det löste sej ju, och nu har jag 30 år kvar att jobba :-) Hinner lära mig det jag ska skulle jag tro!

Lycka till, kram

Svar: Tack! Känner liksom att jag gärna skulle vilja vara klar med pluggandet precis innan jag fyller 40! Men jag vet ju att det går alldeles utmärkt att plugga efter den magiska siffran också. Se bara på syrran, hon blev färdig för nåt år sen och hon är 46! :)
Ylva

2013-05-28 @ 23:07:01
Postat av: MammaMu

Spännande! Det låter som en jättebra plan och nu är det min tur att hålla alla tummar och tår för att du ska komma in på utbildningen!! Lycka till!!!!

Svar: Tack! :)
Ylva

2013-05-29 @ 14:37:52
URL: http://mammamuochkrakungarna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0