Helgen går numera i rasande fart!

Eller det kanske den alltid har gjort, men nu känns det som om jag vill utnyttja varje sekund av den till att njuta och umgås med min familj. Att det är viktigare än det någonsin har varit.
Och njuter gör vi faktiskt, än så länge (jaja jag vet att jag är en negativ människa men man kan inte ändra på sig för snabbt va?!)

Denna helg så bakades det pizza på fredagseftermiddagen. Eller bakades och bakades, JAg öppnade pizzakitet och hade ut den färdiga degen på plåten och ungarna fick en varsin skärbräda och kniv för att skära skinkan. Dom två största tog sin uppgift på stort alllvar, den minsta agerade mer smakkock. Således fick jag ingen skinka av honom, bara ett Gott! Mera!
Pizzan blev iaf god och inte en smula blev över!

På lördagen gjorde vi först nytta, typ städade och plockade och fick undan alla sommarkläder snyggt vikta i en plastlåda med hjul på. JAg fattar inte riktig det här men jag tenderar mer och mer att bli av samma systematiska sort som min mor när det gäller hushållsarbete och hemmet!

Efter det tråkiga men ack så nyttiga så åkte vi och tittade på folkrace! Fy tusan vad roligt det var! OCh pojkarna var överlyckliga. Elsa blev överlycklig över korven! ALLA nöjda och glada.

På kvällen invigde vi husets bastu som hittills endast använts som torkställe för tvätten.
Innan vi körde igång så fick mannen det ärofyllda uppdraget att rensa bastuaggregatet på diverse prylar som pillats dit av grabbarna Grus.
Skörden blev en strumpa, två bilar och en tandborste!

Och hör och häppna, ALLLA var nöjda under och efter bastning.

IDag så har vi krattat löv, ätit massor med våfflor med grädde/vanlijvisp och jordgubbssylt, pantat burkar och handlat lite och hälsat på mormor och morfar där det bjöds på äppelpaj!
ALLA var nöjda efter denna dag också!

Om jag skulle våga mig på en summering av helgen skulle jag kunna säga; SKÖN och otroligt stressfri!

Ska snart glo på lite tv innan det är dags att sova men kan nöjt konstatera att jag nog hamnat rätt i livet nu för den där söndagsångesten som ALLTID kom har jag inte känt av sen skolan började.

Trevlig söndagskväll på er!

Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0