Politikerkaoset del 2

Nämen jaha nej då blev det inget extraval då, snopet. Jag som skulle ta reda på vad partierna verkligen ville, noga den här gången. Och vad fint namn överenskommelsen fick, decemberöverenskommelsen.....massor med ord flimrar förbi i min numera tokröriga hjärna som Versaillefreden, Monroedoktrinen, Freden i Brömsebro, kristallnatten, slaget i Poltava, Dimman i Lutzen, Kyotoavtalet etc. Viktiga saker får viktiga namn så decemberöverenskommelsen känns helt rätt! Eller?
Nej skulle inte tro att denna deal platsar bland de jag nyss nämnde!

Personligen tycker jag att detta är ett enormt intrång på den demokratin man så stolt påstår sig ha. Hur kan det vara en demokrati när man ändrar reglerna bäst man vill bara det gagnar en själv i detta just nu? Visst håller med om att extraval inte var att föredra MEN då kanske kan man ju tycka man inte (läs Herr Statsminister) inte vara så förbannat snabb med att utlysa att det skulle bli extraval!
Fast å andra sidan sa ju nyss nämnda man att han skulle avgå om sossarnas budget inte blev framröstad....Och det gjorde han ju! INTE! Samma man hotade med att OM nu alliansens budget skulle bli den som vann omröstningen och han inte tänkte avgå DÅ minsann skulle det bli extraval. Det blev det inte!
Nej jag blir bara så trött på denna "dköpslåförattgagnadigsjälvsåjävlamycketsomdetgår-politik! Från alla håll och kanter! Ingen nämnd ingen glömd!

Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0