Skoldisco

Min lilla tjej börjar bli stor! I fredags var hon på sitt livs fösta skoldisco! Hon har varit spänd, nervös och förväntansfull i flera veckor och jag har gjort mitt bästa för att ta udden av det värsta.
Så hon inte målar upp en alldeles fantastisk bild och blir besviken. För så blir det lätt med Elsa.
Discot gick utmärkt, tror jag. Jag var ju inte med. För jag har den filosofin att vågar inte barnen vara utan sin mamma på liknande tillställningar så är dom inte mogna för det.
Hon hade ätit mycket godis och handlat alldeles själv i kiosken som arrangörerna i sexan hade. Men det där med att dansa gick visst inte så bra. Hon sa att hon var för blyg för att dansa i gympasalen för det var så många där!!!??? Den Elsa som jag känner skulle inte bli för blyg så nu undrar jag lite stilla om hon verkligen blev blyg på riktigt eller om det är någon vuxen som "planterat" detta eller om det tyvärr är så illa att hon håller på att försöka passa in i den där fjantiga tjejrollen som tydligen inte går att få bort! Genusgången har INTE ändrat sig ett j-a dugg sen en annan var liten.
Tjejer ska fortfarande vara fnissiga, tafatta och spela dumma inför killar! Hallå jämlikheten var tog du vägen? Uppenbarligen så går utvecklingen bakåt när det gäller jämlikhet, även om vi i Sverige mer än gärna slå oss för bröstet och dunkar varandra förnöjsamt i ryggen om hur fantastiskt bra vi är på jämlikhet.Och skulle man mot all förmodan ta upp denna diskussion med folk som tycker och tänker i detta ämne skulle man bli mer än idiotförklarad och jämförd med en neandertalare.
Men ojsan nu blev det ett sånt där politiskt inkorrekt inlägg igen. Avslutar det hela med att på ett typiskt svenskt och politiskt korrekt sätt be om ursäkt ifall någon känner sig stött av det här inlägget. Ber samtidigt om ursäkt för om det misstolkas på något sätt.
Sådär då har jag ryggen fri!

Hur som så hade Elsa kul och vet nu hur hon INTE ska göra på nästa disco. För på nästa disco har hon sagt att hon SKA dansa i gympasalen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0