Beach 2015,,,,för femtielfte gången!

Jo nu kör vi igen! Inga kakor, bullar, tårta osv i veckorna. Och ytterst lite på helgen. Apselut inga ostbågar mitt i veckan eller rättare sagt varje dag! Lagoma portioner och inget översvullnade. Åtminstone 1 grönsak i veckan SKALL ätas. Kolsyrad läsk är numera bannlyst, även på helgerna eftersom det är just den saken som triggar igång mitt sockerknarkande!

Känns detta igen? Jo då det ar väl basunerats ut på denna blogg ett antal gånger ( och känner jag mig själv rätt så är detta tyvärr inte sista gången heller) och blir på så sätt lite mer bestämt än att bara säga det till maken. För vi har ungefär lika bra karaktär, alltså ingen alls. Och jag är nog en av Sveriges ledande expert på bortförklaringar och ursäkter när det kommer till socker.

Så för säkerhets skull har jag denna gång även slagit lite på stora trumman och meddelat en del i klassen att ett sunt leverne har startat. Nu är det liksom omöjligt att smita till kafeterian och köpa allehanda sockerchocksbomber!

Joråsåatt,,,,,önska mig lycka till! Själv har jag den enorma tilltro på mig själv att jag gissar på ca 7,34 dagar innan jag börjar tugga på dörrkarmarna av abstinens!

Over and out!

Kommentarer
Postat av: MammaMu

Det fixar du! Den här gången fixar du det. Jag känner det på mig!

Själv är jag också snart tvungen att följa ditt exempel eftersom jag är uppe på "all time high", vilket inte kan kallas smickrande. Måste bara ladda mentalt först. Måste bara...

Svar: Ladda för ryggen först och främst!!! ;) Vete tusan om jag ens klara 7 dar den här gången.,,,,,livet känns såååå tråkigt utan ostbågar!
Ylva

2014-09-23 @ 20:40:24
URL: http://mammamuochkrakungarna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0