Ibland så

kommer det över mig hur jäkla mycket jag tycker om min man och mina barn. Den där obeskrivliga kärleken jag känner och som jag gång på gång försöker översätta i ord men inte lyckas. Och då ska ni veta att jag är ganska bra på ord. Tror de flesta känner igen sig om vad jag menar. De som inte gör det har nog tyvärr inte fått känna på den sanna kärleken (och hej och hå vad jag låter som en frikyrklig pastor med gudkomplex här, eller en svensktoppen-låtskriverska!) Men det är svårt att förklara något som människan har försökt förklara i urminnes tider!
Att verkligen mena dom där orden "Jag älskar dig" och ha en värme i rösten varje gång. Det är inte kattskit det heller!!!

Därmed lämnar vi "dravlet" för denna gång. Nån j-a ordning på torpet får det vara!

Torsdag idag, det betyder soppa och pannkaka! Eller pank som det heter numera, jag hade lite bråttom häromdagen när jag skulle säga det. Och det gick inte mannen förbi.

Han smsade förresten mig igår eftermiddag (och nej det händer lite då och då att vi har kontakt på dagarna faktiskt så det var inte något ovanligt att han faktiskt hörde av sig). Men däremot var själva innehållet annorlunda. Han hade varit på besök hos sina föräldrar och på vägen hem sålde han bilen! Men bussar och tåg gick inte så bra tidsmässigt så han satt fast i Krylbo (ca 3-4 mil hemifrån) i några timmar! I smset frågar han inte om jag kan hämta honom eller att han ska ta ett tåg som går senare än tänkt utan bara att han är i KRylbo och att tåget går tidigare än bussen kommer in! En normal människa lägger liksom in frågan "Kan du hämta mig?" men inte han inte! Nåja vi tog en tripp till Dalarna jag och ungarna och hämtade upp den mycket tacksamma mannen. På resans gång tränade vi allihopa i bilen, jag och ungarna alltså på dalmål. så nu kan dom säga dalahäst och knäääcke brö på dalmål!

Mycket viktiga ord om du ska vistas i Dalarna!

Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0