Förtydligande

Här kommer ett förtydligande till föregående inlägg.
1. Tro mig vi har försökt föra en helt normal dialog, faktabaserad, funderingar, framtidsfrågeställningar etc etc. MEN nej det går inte! Vi blir nästintill idiotförklarade varje gång och varje gång jag går ifrån ett möte med skolans värld känner JAG mig som den absolut sämsta förälderna någonsin! Att jag utsätter mitt/mina barn för den miljön.

2. Kom ihåg att mina barn har hsn och även andra "åkommor" som gör att det inte är som för "vanliga"barn. Det krävs lite mer av både skolan, lärarna och självklart oss. Vi har inga problem med att lägga tid på våra barn, tvärtemot skulle jag påstå.

3. vi bor i en mindre kommun, där allt är som det alltid har varit! Spelar ingen roll vilket sorts styre kommun har, blått, rött, grönt, röra. I skolans värld gör man iaf alltid som man alltid gjort och personalen har varit vääääldigt länge på sina arbetsplatser. Skulle det ske inom företagsvärlden skulle de flesta börsnoterade bolag varit utdöda!

Det här var några förtydligande, där det viktigaste är att jag är inte bitter! Jag bara undrar varför mina barn inte ska kunna få bättre när andra får det. Och nej jag är inte avundsjuk heller, mer att jag vill att alla barn ska få samma förutsättningar!


Kom gärna med synpunkter, en konstruktiv diskussion med förslag och tips tas tacksamt emot!

Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0