Det här med manligt och kvinnligt!

Jag har funderat lite kring problematiken runt just manligt vs kvinnligt. Eller problematik är väl egentligen fel uttryck. Mer om varför vi är som vi är och varför vi gör eller inte gör som vi gör.

Om man bara tittar på enkla vardagliga saker så  blir det rätt lätt att se att vi skiljer oss åt, mannen och kvinnan, i v vårat tankesätt. Jag, som kvinna, ser att handfatet är skitigt när jag borstar tänderna. Jag agerar då direkt och sköljer ur och skrubbar bort det värsta. Vid tid tar jag fram attiraljer som rengöringsmedel och rengöringsartiklar. Mannen gör ingenting. Då undrar jag: 1. Ser han inte att det är skitigt. 2. Bryr han sig inte om att det är skitigt. 3. Tror han att det gör sig rent av sig självt?

Ett annat mera fysiskt exempel är det här med att mannen föddes med gripklor istället för händer. Det antagandet grundar jag på att dom kan hålla i saker väldigt bra men vips så verkar det bli elfel i gripklosystemet som gör att dom tappar sina saker, lite överallt! Om man har använt tex en tång lägger man tillbaks den där man tog den. Men så är inte fallet med mannens gripklosystem. Den hamnar där man "tappar" den och oftast så hittar den tillbaks till sitt ursprungliga bo. (detta verkar mannen tro är att tången har fått ben och letar reda på sitt bo medan det i själva verket betyder att frun i huset har tröttnat på att ha en tång på köksbänken och således lagt in den i verktygslådan som står i garaget).

Eller som det här med tvätt och tvättkorgar. Jag kan härmed meddela alla män att tvätten INTE lägger sig i tvättkorgen av sig själv. Du måste gå med den dit. Och att tvätten INTE tvättar sig själv. Du måste lägga in i tvättmaskinen, hälla i pulver och starta. Den varken hänger sig själv eller blir vikt. Det måste DU göra!

Om man ser till allt komihåg göra så verkar mannen ha utvecklat en tidig typ av demens som gör sig påmind när det gäller, gå ut med sopor, utvecklingssamtal för ungarna, läkartider, fruns klipptid osv osv

Däremot så kommer dom ALLTID ihåg att det skall handlas saker till bilen på Biltema. Detta glöms i stort sett aldrig bort.

Det finns miljoner saker till som vi skiljer oss åt på men kvinna som jag är har jag ju inte tid att skriva mer då jag måste hämta på dagis, handla mat, tvätta och annat sånt som mannen slipper tänka på!


Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0