Armar uppåt sträck!

Följande scenario utspelar sig på Sixtens förskoleavdelning denna morgon. Det är lite rörigt då alla barnen ska kläs på sig för att gå ut.

Jag står och byltar på Sixten galonisar när jag plötsligt känner att jag får ett djävulskt sendrag i magen.
Kände att jag var tvungen att förklara varför jag stod med ena armen rakt upp i luften och sa lite ursäktande.
- Jag har sendrag i magen.....jag har börjat träna.
Varpå Förskoleläraren som stod bredvid mig undrade glatt :- Jaha på badhuset eller 24?!
- Nej hemma på köksgolvet svarade jag och jag riktigt såg hur hon försökte sig på att se hur jag tränade på köksgolvet och hur i helskotta man kunde få sån träningsvärk av det.
Hon lyckades inte frambringa någon bra syn, det såg jag på hennes ansiktsuttryck.

Igår var det ännu en höstdag som vi spenderade ute. Måste ju passa på innan snön och höststormarna kommer. Hade tänkt springa på kvällen men hoppade över det för det är ju älgjakt nu. Inte för att dom jagar när det är mörkt men älgarna kanske är stressade så dom blir alldeles tokiga om det kommer en stackars joggare i skogen. Lika bra att hålla sig hemma då tänkte jag. (visst har jag rätt schyssta bortförklaringar!)
Men va tusan, jag åt ju sallaD (och ja det ska vara ett stort D i sallaD, det är så det stavas och uttalas i Dalarna) till både lunchen och middagen så det måste ju gå på ett ut, eller hur. (säger absolut ingenting om skålen med ostbågar och chips som smockades i på mindre än 10 minuter, ingenting)

Nu ska jag ta tag i alla hemmafrusysslor som väntar på mig, eller så struntar jag i det och myser bredvid Harry i lekrummet istället. Ja så får det bli, mys!

Over and out!.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0