Det har röjts!

I helgen! I det underbaraste höstväder som man kan tänka sig! Solen har lyst och det har varit varmt. Vi har kört skräp till returen, krattat löv, plockat ihop studsmattan för säsongen, grillat och lekt massor.
Jag gillar hösten när den är så här! Mer sånt tack, snälla vädergud!

I veckan som var, som för övrigt var rätt tung med BVC, örondammsugning och trots i massor så gjorde jag den "dumma" grejen att jag vägde mig när vi var och fikade hos mormor och morfar.
Nämen sigoddag då säger jag bara, Välkommen sluta-röka-kilon! Jag undrade just när ni skulle behaga dyka upp. Jag har väl haft mina aningar, jag menar det går inte att blunda för faktumet att ALLA tröjor sitter åt vid magen och jag ser så där härligt höggravid ut Planen nu är att så fort grannarna ser så ska mannen stryka mig ömt på magen, undrar hur länge det dröjer innan någon frågar när det är dags!
För att ändra på sina matvanor och kanske ev försöka gå ner i vikt, nej det vet jag inte om jag orkar!
Skämt åsido. Vi kör en nedtrappning av allt socker och ett försök till att röra sig mer. Sprang i torsdags och i lördags, har gjort plankan varje dag sen i torsdag (vilket var dagen vägningen skedde)
Det får helt enkelt ta den tid det tar. Blir ju så himla besviken när jag märker att det tar mer än 1 dag att gå ner 5-6 kg.

Annars så har vi feber och röda prickar att se fram emot denna vecka. Det är ju en vecka sen Harry vaccinera sig så det bör komma idag/ikväll. Och dra på trissor, inte en enda örondammsugning eller något annat sjukhusbesök denna vecka....men det hinner ju iofs ändras.

Nu mysa med ett stycke Harry som verkligen har upptäckt det där med att kramas och pussas, det gillas!!!!

Over and out!


Kommentarer
Postat av: ♥ ♥ ♥ BAMBI - vinn en prenumeration på GlossyBox! ♥ ♥ ♥

Visst har vi haft underbart höstväder!

Svar: Allt utom det förbannade regnet är helt enkelt underbart! :)
Ylva

2012-10-08 @ 14:52:13
URL: http://bambi.blogg.se
Postat av: MammaMu

Det är en helt fantastisk bedrift att sluta röka och DU har gjort det! Vad gör väl några extra kilon?! Fokusera på det positiva! De extra kilona kan du jobba bort senare (och höströj sägs förresten vara väldigt bra motion). En sak i taget. Njut av vädret och av din prestation här och nu!! Kram MammaMu

Svar: Åhhh tack för dina fina ord! Dom kommer jag leva på länge.Väldigt länge!
Ylva

2012-10-08 @ 16:07:27
URL: http://mammamuochkrakungarna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0